מיכאל שטראוס: "אני לא מבין איך אפשר לנהל היום חברה פרטית או ציבורית; איך אפשר לנהל מדינה באורח חיים כזה?"

מייסד קבוצת שטראוס לגלי צה"ל: "מה שמדאיג אותי זה שלביבי נתניהו תהיה ממשלה שלא יכולה להחליט החלטות קשות וגורליות - ואני חושב שהנושאים הכלכליים הם בנפשנו"

על רקע פגישתו הצפויה היום של ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו ("הליכוד") עם ראשי המשק היום, ובהם נוחי דנקנר (קבוצת IDB ) עופרה שטראוס (קבוצת שטראוס ) יצחק תשובה (קבוצת דלק ) לב לבייב (אפריקה ישראל ) והאחים עופר (החברה לישראל ), במטרה לבחון צעדים לצמצום המיתון במשק, התראיין היום לגלי צה"ל מיכאל שטראוס, מייסד קבוצת שטראוס אותה מנהלת בתו עופרה אשר משמש כיו"ר שטראוס אחזקות.

"אני בכלל לא מאמין ששר האוצר יכול להצליח במדינה שאין בה משילות, ולהצליח בממשלה של אורך חיים של שנה וחצי-שנתיים - אולי במקרה היום חצי שנה", אמר לרזי ברקאי. "אני לא מבין בכלל איך אפשר לנהל היום חברה פרטית או ציבורית. איך אפשר לנהל מדינה באורח חיים כזה?"

לדבריו, "היה צריך לקחת את כל הכסף במדינה ולתת אותו לתשתיות".

- אבל תשתיות, מיכאל שטראוס, השקעתי היום - ופירות אראה בעוד 10-20 שנה.

"אני מדבר קודם כל על תעסוקה, ליצור גשרים לטווח ארוך. כדי שאני אוכל לתת שירות יותר טוב. החינוך שלנו הולך לאיבוד".

"אנחנו בסך הכל אי קטן בעולם מאוד גדול. אני לא יכול לא להתייחס לעולם - אני חייב להתייחס אליו. החברה שלנו מתפרסת על פני 12 ארצות - אנחנו יודעים מה קורה. הממשלה צריכה לפתוח את ברזי הביורוקרטיה הנוראית שנוצרה.

"מה שמדאיג אותי זה שלביבי נתניהו תהיה ממשלה שלא יכולה להחליט החלטות קשות וגורליות - ואני חושב שהנושאים הכלכליים הם בנפשנו", סיכם שטראוס.