האם אפריקה מגורים מזהה מהפך בשוק הנדל"ן? "רוכשי הדירות בישראל יורדים מהגדר; הם כבר לא מצפים לירידה דרסטית - ואף חוששים מעליית מחירים"

לפי הודעה ששיגרה אפריקה לעיתונות אך לא לבורסה, מכרה אפריקה מגורים בפברואר 94 דירות באתריה השונים בישראל, בשווי כולל של כ-115 מיליון שקל ונהנתה מ"גידול של מאות אחוזים" במספר הפניות למשרדי המכירות ; שיא המכירות בפברואר - בפרויקטים בפ"ת

אפריקה ישראל , באמצעות אפריקה מגורים, שיגרה היום בבוקר (א') הודעה לעיתונות שכל כולה אופטימיות מפתיעה, ובמרכזה הכרזה על "מגמת התעוררות בשוק הנדל"ן הישראלי מתחילת 2009".

לפי ההודעה, מכרה אפריקה ישראל בפברואר 94 דירות באתריה השונים בישראל, בשווי כולל של כ-115 מיליון שקל. כמו כן, מדווחת החברה על "גידול של מאות אחוזים" במספר הפניות למשרדי המכירות שלה.

לפי אפריקה ישראל, הסיבה לנסיקה במכירות ובפניות בפברואר הוא מבצע "רווח כפול" שבמסגרתו מעניקה החברה לרוכשים פתרון מימוני משולב: תשלום בשיעור של 15% בלבד בחתימת החוזה, היתרה ללא ריבית עד למועד מסירת הדירה; ובנוסף, פטור מהצמדה למדד למשך שנה.

70 מהרוכשים בפברואר ניצלו את תנאי המבצע, לפי הודעת אפריקה מגורים. בהודעת אפריקה מצוטט ירון צוברי, מנהל אגף השיווק והמכירות באפריקה ישראל מגורים, שטוען כי " הפתרון המשולב הביא את הלקוחות לרדת מהגדר". ובמלים אחרות: הלקוחות, לכאורה, חדלו לצפות להורדת מחירים חדה - והחליטו לנצל את תנאי המבצע החדש של אפריקה מגורים.

חשוב לציין: הודעת אפריקה לעיתונות לא גובתה בהודעה לבורסה, מה שמעיד אולי על היותה לא מהותית לעסקי החברה. חשוב להזכיר כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה סך ההכנסות של אפריקה מגורים מעסקות בניה ומקרקעין גדלו ב-82.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-306.14 מיליון שקל. עם זאת, הרווח הנקי באותה תקופה צנח ב-70.9% ל-9.32 מיליון שקל.

הודעת אפריקה מגורים מהיום לא מסתפקת בנתונים על מכירות פברואר, אלא מוסיפה גם הצהרת כוונות כללית: "החל מתחילת שנת 2009 חברת אפריקה ישראל מגורים עדה למגמה הפוכה בה הלקוחות הופכים לאקטיביים, בעקבות ההבנה כי התנאים הבשילו לכדי רכישה. בנוסף, נוכח החוסר בהיצע של דירות בשוק ועצירת פרויקטים מצד היזמים, חלק מהלקוחות אף חוששים מעליית מחירים עתידית. בחודש ינואר זיהתה החברה שינוי מגמה בשוק אשר התחזקה במהלך חודש פברואר האחרון.

"הרוכשים הינם זוגות צעירים, משפרי דיור ומשקיעים אשר זיהו את ההזדמנות במבצע והחליטו להסיט את כספי ההשקעה מאפיקים פיננסיים בשוק ההון לטובת השקעות סולידיות וכדאיות בשוק הנדל"ן למגורים. 67% מהדירות שנמכרו הן בנות 4 חדרים, 26% מהדירות הן בנות 5 חדרים והיתר דירות בנות 3 חדרים ודירות מיוחדות".

בהמשך מפרטת החברה היכן נמכרו דירותיה בפברואר: 27 דירות בלב הסביונים ולייף פארק בפ"ת; 13 דירות בכפר סבא; 11 דירות בסביוני ים ובקרית ים; 11 דירות בסביוני נצר סירני; 10 דירות בסביוני נתניה; ו-9 דירות בשני הפרויקטים ברמת גן, סביון פלטינום וסביון טאואר. עם זאת, הנתונים אינם ברי השוואה כיוון שהחברה לא מפרטת באילו מבנים מדובר, רמת פירוט הנדרשת לצורך השוואה מול היקפי המכירות שלה כפי שהם באים לידי ביטוי ברבעונים השני והשלישי.

נציין כי במקביל דיווחה היום חברה אחרת מקבוצת אפריקה ישראל, אפריקה נכסים , כי היא חוזרת לנהל מו"מ למכירת הקניונים שלה - קניון רמת אביב וקניון סביונים, הפעם עם מליסרון שבשליטת יולי עופר. תג המחיר של קניון רמת אביב הוא 1.5 מיליארד שקל - נמוך מזה שהוצמד לו בעבר, במגעים הקודמים למכירתו.