ממשלת רוסיה גנזה תוכנית לרכישת נדל"ן למגורים בהיקף של 2.8 מיליארד דולר

חברות הנדל"ן PIK ו-Mirax מנהלים כעת משא ומתן ללקיחת הלוואות ולארגון מחדש של החברות. זאת בעוד שחברות אחרות, כמו אפ"י פיתוח צימצמו את מספר הפרוייקטים אותם הם תיכננו ; UBS חתך את מחיר היעד של אפ"י פיתוח ; האם אפריקה מגורים מזהה מהפך בשוק הנדל"ן?

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים]

ממשלת רוסיה גנזה תוכנית לרכישת נדל"ן למגורים בהיקף של 2.8 מיליארד דולר, מחברות פיתוח בעלות חובות שלא שולמו, לאחר שהחברות לא הורידו את מחירי הנכסים לרמות "ראויות". כך מסר גורם בכיר בממשלת רוסיה לסוכנות הידיעות "תומפסון רויטרס".

"אם חברות הנדל"ן לא רוצות לשתף איתנו פעולה, אז הבעיה היא שלהן", אמר איגור שוואלוב, בכיר בצוות למניעת משברים בממשלת רוסיה.

"אנחנו לא נוציא כסף על נדל"ן למגורים במחירים כאלה גבוהים, כשאנחנו מאמינים כי ניתן שניתן לתעל את המשאבים לבניית מגורים במחירים סבירים בהרבה".

"במצב הנוכחי של שוק הנדל"ן, אנו מאמינים כי ניתן להוריד את מחירו של מ"ר של דירה חדשה ל-30 אלף רובל למ"ר - סכום הוגן למדי בתקופה זו".

נציין כי עד שהמשבר הנוכחי הכה ברוסיה, מחירי הנדל"ן במוסקבה היו מהגבוהים בעולם, כשהם נעים מ-5,000 דולר (175 אלף רובל) למ"ר ל-100 אלף דולר. בנובמבר האחרון, שוולוב הכריז על תוכנית לרכישת נדל"ן למגורים בהיקף של 2.83 מיליארד דולר (100 מיליארד רובל).

מספר חברות נדל"ן מובילות, כמו PIK ו-Mirax מנהלים כעת משא ומתן ללקיחת הלוואות ולארגון מחדש של החברות. זאת בעוד שחברות אחרות, דוגמאת אפ"י פיתוח מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, צימצמו את מספר הפרוייקטים אותם הם תיכננו.

כישלון בבניית בתי מגורים במועד המתוכנן עלול להוביל לערעור היציבות החברתית ברוסיה, שכן 150 עד 300 אלף רוסים לקחו משכנתאות כדי לממן רכישת דירות אשר בנייתן מתעקבת. סוכנויות דירוג הזהירו מפני פשיטות רגל ומכירה בלתי נמנעת של נכסי נדל"ן.