התביעה בארה"ב: בקרוב יוגש כתב אישום נגד רעייתו של ברנרד מיידוף

החוקרים חוששים כי רות מיידוף תימלט מהמדינה או תעלים חלק מהנכסים בשווי 93 מיליון דולר הרשומים על שמה ; כזכור, ברנרד מיידוף נשלח למאסר בשבוע שעבר לאחר שהודה בביצוע ההונאה הגדולה בתולדות וול סטריט

חוקרים פדרליים בארה"ב בוחנים אפשרות להקפיא את נכסיה של רות מיידוף, אשתו של הנוכל ברנרד מיידוף, שנשלח למאסר. החוקרים חוששים כי רות עלולה להימלט מהמדינה או להעלים בדרך כלשהי חלק מהנכסים בשווי 93 מיליון דולר הרשומים על שמה. כך דיווח אתמול (א') ה"ניו יורק פוסט".

העיתון ציטט מקורות בתחום אכיפת החוק, שטוענים כי הקפאת הנכסים היא בבחינת צעד ראשון, ושתובעים פדרליים שוקדים על גיבוש תביעה גם נגד רות מיידוף. בכתבה נאמר שהרשות לניירות ערך של ארה"ב (SEC) ותובעים פדרליים מתכננים לפנות רשמית לבית המשפט בבקשה להקפיא את נכסיה של רות מיידוף בהקדם האפשרי.

מקור ב-SEC אמר ל"פוסט" כי "בשבוע הבא או משהו כזה" יבקשו התובעים להקפיא את הנכסים, בטענה שאלה נרכשו בכספים שהושגו בניגוד לחוק.

ברנרד מיידוף בן ה-70 נשלח למאסר ביום ה' שעבר, לאחר שהודה בביצוע המרמה הגדולה ביותר בתולדות וול סטריט. במהלך 20 השנים שבהן ביצע מיידוף את המעשים, הוא הצליח לפתות משקיעים להפקיד בידיו 65 מיליארד דולר.

ב-16 ביוני ייגזר דינו של מיידוף בגין 11 סעיפי האישום הפליליים שהוגשו נגדו, ושהוא הודה בהם בשבוע שעבר. לפי העונשים על העבירות שבהן הודה, הוא עשוי לבלות את שארית חייו בכלא.

רות, שנישאה לברנרד מיידוף לפני קרוב ל-50 שנה, לא מילאה תפקיד רשמי כלשהו בחברה של בעלה, ולא הואשמה עד כה בעבירה כלשהי. עם זאת, רות מיידוף שלחה בדואר תכשיטים בשווי של יותר ממיליון דולר, תוך הפרה של צו בית משפט, ואף משכה 15.5 מיליון דולר לפני מעצרו של בעלה ב-11 בדצמבר 2008, וניסתה להפריד נכסים על שמה בשווי מיליוני דולרים ממעשי המירמה המיוחסים לבעלה. רות הסכימה להקפאת נכסים וולונטרית, אך לדברי ה"פוסט", הסכם הקפאה זה אינו מחייב מבחינה משפטית.