סיטונאית משקאות מבקשת כינוס למועדון הקולוסיאום: חיים פנחס חייב לנו 400 אלף שקל

חברת "סאנרייז" טוענת כי הגיעה עם פנחס - בעלי מועדוני הקולוסיאום, נייט וגולדה בת"א - להסדר לפריסת החוב לתשלומים, אך הוא לא עמד בו ; "מצבם הכספי של פנחס והמועדונים רע ביותר, והם עומדים בפני קריסה מוחלטת"

סיטונאית המשקאות "סאנרייז" תובעת בבית משפט השלום בתל-אביב כ-390 אלף שקל מאיש העסקים חיים פנחס ("מלך חיי הלילה"), בעל מועדוני הקולוסיאום, הנייט וגולדה בתל-אביב, בטענה לחוב כספי כלפיה.

לבקשתה, קיבלה סאנרייז עיקול על נכסי המועדונים עד לגובה סכום התביעה, אך נדחתה בקשתה למנות כונס נכסים במעמד צד אחד.

תביעת סאנרייז הוגשה בסדר דין מקוצר. באמצעות עו"ד יהודה לוי היא טוענת כי לאחר שבשנת 2008 חזרו צ'קים של המועדונים, היא הגיעה עם פנחס להסדר פריסת החוב לתשלומים. לפני כחודש נחתם הסכם לפירעון החוב שעמד על 400 אלף שקל, לפיו אמור היה פנחס לשלם 40 אלף שקל ואת השאר בתשלומים שבועיים של 20 אלף שקל.

אלא שלטענת סאנרייז, פנחס שילם רק 10,000 שקל במקום 40 אלף, והצ'ק השבועי הראשון חזר בשל אי-כיסוי מספיק. לטענתה, ידוע לה כי מצבם הכספי של פנחס והמועדונים "הינו רע ביותר, והם עומדים בפני קריסה מוחלטת. הם אינם עומדים בהתחייבויותיהם לספקים, וקיים חשש ממשי כי נעשים מעשים של הברחת נכסים והעדפת נושים".

הקולוסיאום היה אחד מהסמלים המיתולוגיים של חיי הלילה בתל-אביב בשנות ה-80, והוא שוכן בכיכר אתרים בעיר. אחרי 15 שנות שממה ואיומי הריסה פתח אותו פנחס מחדש לפני כחצי שנה, כשהוא מיועד לאנשי העשירון העליון ופועל כמועדון סגור לחברים. דמי החבר נקבעו לסכום של 6,000 שקל בשנה ליחיד, כאשר ועדה מיוחדת בראשות פנחס תדון בבקשות לחברות. "עוד לא היה מקום בישראל בסטנדרט כזה", אמר בשעתו ל"גלובס".

כאמור, הרשם משה כהן הוציא צו עיקול כמבוקש במעמד צד אחד, אך סירב לתת צו כינוס בנימוק שרוב הבקשה נוגעת להפרה צפויה של הסכם פריסת החוב, ולפיכך ניתן להסתפק בינתיים בעיקול. (ת.א. 158459/09).