סקר חדש מצביע על שיפור בסנטימנט הציבורי בעולם כלפי אנרגיה גרעינית

התמיכה הרבה ביותר באנרגיה גרעינית נצפתה בקרב המשיבים לסקר בסין ובאפריקה, בעוד שצרכנים במדינות כמו צרפת, יפן, גרמניה ובלגיה היו שליליים יותר

צרכנים ברחבי העולם, מודאגים מאספקה אמינה של אנרגיה, כמו גם מזיהום אוויר, סבורים כי המדינה שלהם צריכה לצמצם את השימוש בנפט, גז טבעי ופחם, ולעבור לייצור חשמל באמצעות גרעין ואנרגיות מתחדשות. כך לפי סקר של Accenture שהקיף 20 מדינות ויותר מ-10,500 משתתפים.

מהסקר עולה כי 88% מהמשיבים סבורים כי צמצום התלות בדלקים פוסיליים הוא "חשוב" או "חשוב ביותר", על מנת לשפר את הבטחון האנרגטי ולהפחית את הפליטה של פחמן דו-חמצני. לשם השוואה, ברוסיה השיבו כך 76% מהמשתתפים, ביפן 74% בברזיל 98% ובגרמניה- 96%.

המשיבים לסקר רואים באנרגיות מתחדשות - אנרגיית רוח, אנרגיה סולארית ועוד - כאחת הדרכים לצמצם את הצורך בדלקים מאובנים, אך יותר משליש מהמשיבים אמרו כי בכדי להשיג מטרה זו, יש גם צורך ביותר חשמל מכורים גרעיניים.

Accenture הפועלת בניו-יורק, היא חברה גלובלית לייעוץ וטכנולוגיה, העובדת עם לקוחות מתעשיית הגרעין, בעיקר בתחום ה-IT.

כ-75% מהמשיבים אמרו כי אנרגיה גרעינית תשחק תפקיד חשוב במילוי צרכי החשמל בעתיד. גברים העדיפו שימוש מוגבר בגרעין, בעוד שאמהות לילדים קטנים העלו סוגיות הקשורות לבטיחות בשימוש בגרעין, בפסולת גרעינית וטרור פוטנציאלי.

במדינות רבות שלקחו חלק בסקר, חל שיפור בסנטימנט הציבורי כלפי אנרגיה גרעינית בשלוש השנים האחרונות. התמיכה הרבה ביותר באנרגיה גרעינית נצפתה בקרב המשיבים לסקר בסין ובאפריקה, בעוד שצרכנים במדינות כמו צרפת, יפן, גרמניה ובלגיה היו שליליים יותר.