שותפו של המפיק חיים בוזגלו: "הוא השתמש בכספי השקעתי לכיסוי חוב מס"

איש העסקים הניו-יורקי ג'וזף גרינקורן, המחזיק 25% מחברת ההפקות "פול מון פרודקשן", תובע משותפיו כ-1.4 מיליון שקל בטענה כי רימו אותו כשפיתו אותו להשקיע בחברה והשתמשו בכספו לכיסוי חובות אישיים של בוזגלו

איש העסקים הניו-יורקי ג'וזף גרינקורן, המחזיק 25% מחברת ההפקות "פול מון פרודקשן", תובע מהחברה ומשותפיו, ובראשם המפיק והבמאי חיים בוזגלו, כ-1.4 מיליון שקל - בטענה כי רימו אותו כשפיתו אותו להשקיע כספים בחברה, והשתמשו בהם לכיסוי חובות אישיים של בוזגלו.

בוזגלו (30%) הוא הרוח החיה ב"פול מון", בה שותפים גם המנכ"ל אמיר גדליה (20%) ויניב חממה (25%). בוזגלו ("זינזאנה") ביים באחרונה את סדרת הטלוויזיה "לחיות מחדש" בעלות של כ-5 מיליון אירו - ההפקה היקרה ביותר בתולדות הטלוויזיה הישראלית. גרינקורן מנהל עסקים בתחום הבידור והנדל"ן.

באמצעות עוה"ד אודי הקר ואלי שמעון ממשרד פירט-וילנסקי-מזרחי-כנעני טוען גרינקורן, כי במהלך 2007 נוצרה היכרות בינו לבין גדליה. בתום משא-ומתן של מספר חודשים הוא רכש 25% ממנה תמורת 384 אלף דולר שייחשבו להלוואת בעלים, לאחר שנאמר לו כי אין לחברה חובות, מצבה הכלכלי איתן והיא צפויה להרוויח ב-2008. כן הובטח לו כי כספו יושקע בפיתוח ושיווק של סרטים ופרויקטים שהחברה מפיקה, למעט 130 אלף דולר שישמשו לפירעון הלוואת בעלים של גדליה וחממה.

לדברי גרינקורן, רק בדיעבד הוא הבין כי נפל קורבן לתרמית, לאחר שכספו הושקע רובו ככולו בכיסוי חובות עבר למס הכנסה, ובהגדלת המשכורת של המנכ"ל גדליה ב-200%, שלא כדין. לטענתו, רוב חוב המס כלל לא נוצר מפעילות החברה, אלא היה זה חוב אישי של בוזגלו שקיבל לידיו כספים ורשם אותם שלא כדין כאילו התקבלו בחברה, למרות שמעולם לא נכנסו לקופתה.

הפרת חוזה

גרינקורן טוען כי במהלך המשא-ומתן עימו הסתירו הנתבעים את המשא-ומתן שניהלו עם רשויות המס, והציגו לו מצגים לפיהם החברה רווחית ואין לה חובות, והכל תוך ניצול העובדה שאינו שולט בעברית.

כן הוא מעלה חשד כי גדליה וחממה מעולם הלוו כספים לחברה, והלוואות הבעלים נרשמו בדיעבד על שמם בקשר לאותו תשלום מס שבוצע בניגוד לדין. לטענת גרינקורן, החברה ושותפיו אף הפרו את החוזה עימו הפרות יסודיות, בין היתר בהימנעם מלהציג בפניו את דו"חותיה הכספיים.

הוא דורש החזר של כספי השקעתו וכן להסיר את קיפוחו כבעל מניות מיעוט על-ידי חיוב השותפים לרכוש ממנו את מניותיו במחיר שהשקיע.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1295/09).