קק"ל חויבה לראשונה בארנונה על אדמת יערות ועתרה נגד החיוב: "זהו נכס ציבורי מובהק"

המועצה האזורית מטה-יהודה חייבה בינואר השנה את קק"ל בארנונה בסך כ-10 מיליון שקל עבור שטחי יער בגודל של 836 דונם

לראשונה בישראל הטילה מועצה אזורית ארנונה על אדמת יערות של קק"ל (קרן קיימת לישראל). כנגד הטלת הארנונה עתרה קק"ל לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים.

המועצה האזורית מטה-יהודה חייבה בינואר השנה את קק"ל בארנונה על סך כ-10 מיליון שקל עבור שטחי יער בגודל של 836 דונם, לאחר שסיווגה את הקרקע כקרקע לקייט ונופש בתעריף של 12.34 שקלים למ"ר.

באמצעות עוה"ד יצחק מיוחס, עינב כהן ושלומית סלע, טוענת קק"ל כי היא אינה משלמת ארנונה עבור יערות, כיוון שהרשויות המקומיות אינן רואות בה "כמחזיקה ומשתמשת ביערות" לפי המשמעות בפקודת העיריות. זאת, כיוון שמדובר בנכס ציבורי מובהק שהציבור הרחב הוא המשתמש בו, וכיוון שהיא גוף ציבורי בבעלות הציבור ופועלת בנאמנות עבורו. לדברי קק"ל, היערות והפארקים, שטופחו בסיוע העם היהודי, הינם אתרי בילוי ונופש לרווחת תושבי הארץ וריאות ירוקות המשפרות ותורמות לאיכות הסביבה.

קק"ל טוענת כי ההחלטה לחייבה בארנונה תמוהה וחסרת בסיס, וכי המועצה כלל איננה מוסמכת להטיל ארנונה על שטח נכס שלפי החוק מוגדר כ"רחוב" או לחילופין "אדמת בניין". עוד מציינת קק"ל כי בהודעת החיוב לא צוין לגבי איזה קרקע מתוך קרקעות היער הארנונה מתייחסת. קק"ל מבקשת מבית המשפט להורות למועצה שלא לגבות את הארנונה כל עוד לא ניתן פסק דין סופי או החלטה של בית המשפט.