בית-הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א שוב בסכנת סגירה

ראש בית הספר, פרופ' חיים טל: "הפעם הגענו לקו האדום, אין עוד אפשרות לבצע צמצומים" ; במידה ואכן ייסגר, יישאר בארץ בית ספר אחד בלבד לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית בירושלים

אחרי מספר פעמים בהם היה מועמד להיסגר, עומד שוב בית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב בסכנת סגירה. בית הספר ממשיך לשקוע בחובות כספיים למרות תוכניות התייעלות שונות שייושמו בו על ידי האוניברסיטה ובעידוד הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) במועצה להשכלה גבוהה (מל"ג). תוכניות אלה עזרו לצמצם את הגרעון בבית הספר מ-20 מיליון שקל בשנה ב-2002 לכ-8 מיליון שקל בשנים האחרונות. במידה ואכן ייסגר בית הספר לרפואת שיניים בתל אביב, יישאר בארץ בית ספר אחד בלבד לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית בירושלים.

אתמול התכנס הוועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב, בראשות ליאורה מרידור, כדי לדון במצבו של בית הספר הפועל זה כ-30 שנה. אך לדברי פרופ' חיים טל, ראש בית הספר לרפואת שיניים בתל אביב, "האונבירסיטה קיבלה החלטה שהיא אינה מסוגלת להחזיק בעלויות ומאיימת בסגירת בית הספר". עוד מוסיף פרופ' טל כי "במצב הנוכחי אין אפשרות לבצע צמצומים נוספים והגענו לקו האדום".

הוועדה לתכנון ולתקצוב תדון בנושא מחר

מחר אמורה לדון בנושא הות"ת במסגרת דיון חירום שהיא מכנסת. בדיון הקודם שנערך בנושא בינואר 2007, הוחלט כי יועברו 3 מיליון שקל לצמצום הגרעון בבית הספר לרפואה. בנוסף, עבר בית הספר תהליכי התייעלות במסגרתם צומצם מספר המשרות הקבועות במחצית - מ-38 ל-14. לדברי פרופ' טל, "גם ות"ת וגם ועדת החינוך של הכנסת קיבלו בזמנו החלטה שצורכי מדינת ישראל מחייבים קיומם של שני בתי ספר לרפואת שיניים בארץ, ולכן משמעות סגירת בית הספר בתל אביב היא שהמל"ג תיאלץ לפתוח בית ספר דומה במקום אחר ותישא בעלויות ההקמה".

גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א, התייחס גם הוא לנושא ואמר כי "האוניברסיטה נמצאת בקשיים כלכליים ואת המחיר ישלמו הסטודנטים לרפואת שיניים. לסגירת בית הספר תהיינה השלכות קשות על תחום רפואת השיניים כולו. אני קורא לראשי ות"ת להזרים את התקציבים הנדרשים לבית הספר על מנת שימשיך לפעול כרגיל ובאופן סדיר".

יש לציין כי כבר היום נוהגים לא מעט סטודנטים ללמוד את רפואת השיניים בחו"ל בהיעדר אלטרנטיבה מספקת בארץ. סגירת בית הספר באוניבריטת תל אביב, אומרים באוניברסיטה, תביא לעלייה נוספת במספר הסטודנטים הלומדים בחו"ל.