ירידת מחירי חומרי הגלם בסוף 2008 החזירה את אבגול לרווחיות: רווח נקי של 6.1 מיליון דולר ברבעון האחרון

יצרנית הבדים הלא ארוגים (Nonwoven) לשוק ההיגיינה סיימה את השנה החולפת עם צמיחה של 7.4% במכירות ל-254 מיליון דולר ורווח גולמי בשיעור של 18.4% מהמכירות

חברת אבגול , העוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) לשוק ההיגיינה, נהנתה מירידת מחירי חמרי הגלם בסוף שנת 2008 - הרוויחה 6.1 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2008, גידול של 25% בהשוואה לרווח הנקי ברבעון המקביל. זאת אחרי שרשמה ברבעון השלישי הפסד ראשון בתולדותיה בסך של 3.6 מיליון דולר.

שיעור הרווח הנקי של אבגול הגיע ברבעון הרביעי לכ-9.5% מהמכירות, וזאת בהשוואה לשיעור רווח נקי של 8.2% מהמכירות ברבעון המקביל. בסיכום שנת 2008 רשמה אבגול רווח נקי של כ-10 מיליון דולר, שהם כ-3.9% מהמכירות, והוא הושפע גם מהוצאה חד פעמית בגין בדיקת הנאותות של חברת פייברווב, אותה ביקשה לרכוש.

למרות שינוי המגמה בסוף 2008 ובתחילת 2009, התוצאות לסיכום השנה החולפת עדיין הושפעו מעלייה חדה במחירי חומרי הגלם. כמו כן הושפעו התוצאות משחיקת שער הדולר לעומת השקל והשינויים באירו וברובל. בסך הכול צמחו המכירות ב-2008 ב-7.4% לכ-254.2 מיליון דולר לעומת 2007.

הגידול במכירות נבע מעלייה במחירי המכירה ללקוחות, מהתחלת הפעילות באבגול רוסיה במהלך הרבעון השני של 2008 וכן התחלת המכירות לפרוקטר אנד גאמבל (P&G) במהלך הרבעון השלישי והרביעי של 2008.

למרות החשש הגדול שהיה מירידה בביקושים כתוצאה ממכירתה של החטיבה הקמעונית של Covidien שהיתה אחראית על כשני שלישים ממכירות אבגול, החברה הצליחה לפצות את עצמה באופן מלא על אובדן הכנסות זה באמצעות הגדלת המכירות ללקוחות קיימים וללקוחות חדשים אחרים.

הרווח הגולמי הסתכם ב-2008 ב-46.8 מיליון דולר (18.4% מהמכירות) לעומת רווח גולמי של כ-53.1 מיליון דולר (22.4% מהמכירות) בשנת 2007. השחיקה ברווח הגולמי הושפעה מהעליות החדות במחירי חומרי הגלם, לאחר שאלה הגיעו השנה לרמות שיא בהשוואה לשנים האחרונות.

הרווח התפעולי הסתכם ב-2008 בכ-25.9 מיליון דולר (כ-10% מהמכירות) לעומת רווח תפעולי של כ-34 מיליון דולר (14.3% מהמכירות) ב-2007. הירידה ברווח התפעולי ב-2008 מקורה בשחיקה ברווח הגולמי.

הרווח התזרימי (ה-EBITDA) 2008 ובכ-37.4 מיליון דולר ב-2008 כולה בהשוואה ל-EBITDA של כ-43.9 מיליון דולר ב-2007.