מועצת הכבלים והרשות השנייה: לבצע רגולציה על שידורי טלוויזיה באינטרנט

ראש מינהלת השידורים לציבור במועצת הכבלים והלוויין, דורלי אלמגור: "צריך לאפשר גם לחברות הכבלים והלוויין לפרסם בשידורי טלוויזיה באינטרנט"

בימים הקרובים תוציא מועצת הכבלים והלוויין מסמך עמדה לסוגיית שידורי הטלוויזיה באינטרנט - כך אמרה עו"ד דורלי אלמגור, ראש מינהלת השידורים לציבור של מועצת הכבלים והלוויין, ביום עיון שנערך באוניברסיטת חיפה. אלמגור הוסיפה: "אני מקווה שלא נמתין שוב עד שבית המשפט ייכנס לואקום הזה, כמו בסוגיית זכויות יוצרים ברשת".

עו"ד אלמגור, יחד עם היועץ המשפטי של הרשות השנייה, עו"ד דורון אבני, טענו במהלך יום העיון בנושא תכני טלוויזיה באמצעות האינטרנט, כי הדרך להתמודד עם גופי תקשורת שיתחילו לשדר שידורי טלוויזיה ו-VOD ברשת האינטרנט, היא חיזוק הרגולציה. אבני ואלמגור הצביעו גם על המודל הרצוי מבחינתם: המודל האירופאי שדוגל ב"אדישות טכנולוגית" - לא משנה מה היא הפלטפורמה הטכנולוגית, הרגולציה צריכה להיות אחידה ועל-פי התכנים.

בדבריה התייחסה עו"ד אלמגור בעיקר לאיסור לשידור פרסומות שקיים כרגע על חברות הכבלים והלוויין, ולא יהיה קיים על חברות אחרות שיבקשו להעביר את שידוריהם דרך האינטרנט. "אני חושבת שצריך לייצר עולם שבו גם לחברות הכבלים והלוויין יהיה מותר לפרסם בשידורי טלוויזיה באינטרנט. אי אישור כזה יהווה חסם כניסה משמעותי עבורם", אמרה אלמגור.

אבני אמר כי, "הבעיה היא שלצופה לא אכפת איך הוא מקבל את השידורים שלו - דרך חיבור לכבלים או ללוויין או דרך חיבור לאינטרנט. אבל הוא כן רוצה שתכני הטלוויזיה שהוא מקבל בסלון ישמרו על 'המרחב המוגן' שלו ועל כן הרגולציה לא יכולה להישאר אדישה לתופעה החדשה הזו". לדבריו, ברגע שמיזמי טלוויזיה באינטרנט דוגמת "אורנג'-טיים" יעלו לרשת, תהייה נטישה של בין 3%-10% מהפלטפורמות הרב-ערוציות הנוכחיות.