קבוצת נטו ביטלה את ההסכם לרכישת 50% מחברת מועב שירותי מזון

הנימוק: "שינויים מהותיים בתוצאות הכספיות של החברה" ; שוק ההסעדה המוסדית הוא בין הראשונים להיפגע מהמשבר הכלכלי

קבוצת נטו שבשליטת דודי עזרא החליטה לחזור בה מההסכם לרכישת 50% מחברת מועב שירותי מזון. כך נודע ל"גלובס".

כזכור, במארס 2008 חתמה קבוצת נטו על הסכם הרכישה ולפיו היא תשקיע בחברה סכום של 2 מיליון דולר, בתמורה להקצאה של 50% מהמניות. סכום ההשקעה הסופי היה אמור להיקבע בהתאם לתוצאות הכספיות של החברה למחצית הראשונה של 2008.

לאחרונה הגיעו הצדדים לסיכום על ביטול הדדי של ההסכם תוך ויתור הדדי על טענות משפטיות כלשהן. בקבוצת נטו מנמקים את ביטול ההסכם ב"שינויים מהותיים בתוצאות העסקיות" של מועב שירותי מזון למחצית הראשונה של 2008.

חברת מועב שירותי מזון הוקמה ב-1980 ונמצאת בבעלות משה מרקוס ובלה גוטלן. עיקר פעילותה של החברה הוא באספקת שירותי הסעדה למוסדות כמו רפא"ל, משרד הביטחון, טלרד, אלביט, שטראוס, אי.די.בי, אסם ועוד. מחזור פעילותה הכספי של החברה עמד ב-2007 על כ-150 מיליון שקל ושיעור הרווח התפעולי על כ-7.8%.

מועב שירותי מזון היתה אמורה להיות הפלטפורמה לכניסתה של קבוצת נטו לתחום שירותי ההסעדה/קייטרינג למוסדות. לנטו יתרונות משמעותיים בשוק זה בשל היותה ספק מזון משמעותי. בנטו סברו שהכניסה לשוק וההתבססות בו באמצעות רכישות נוספות, יאפשרו להם להגדיל את מכירותיהם בשוק ההסעדה שרשם בשנים האחרונות צמיחה מרשימה.

ואולם, שוק ההסעדה המאופיין גם כך במרווחים נמוכים וברמת סיכון גבוהה, ספג חבטה קשה מהמשבר הכלכלי וזו עלולה ללכת ולהחריף. חברות ההסעדה מושפעות הן מסגירתם של מקומות עבודה ופיטורי עובדים והן מהחלטת חברות רבות להחיל את הצמצומים הכספיים דווקא בשירותי ההסעדה. יצוין כי שיעור הרווח התפעולי של חברה רווחית בתחום עומד על כ-5%-6% ואילו שיעור הרווח הנקי על כ-4%.