בפעם השלישית בשנה האחרונה: חברת החשמל מבקשת לדחות את הגשת הדו"חות הכספיים

ביקשה מהרשות לני"ע ארכה של חודש בעקבות קשיים בהטמעת מערכת ה-ERP ; רואי החשבון של החברה, משרד ברייטמן-אלמגור, קיבל את הנתונים באיחור והודיע כי לא יוכל להשלים הדו"חות בזמן

חברת החשמל הגישה אתמול (ג') לרשות ניירות ערך, בקשה רשמית להאריך עד סוף חודש אפריל את הגשת הדו"חות הכספיים שלה לשנת 2008 ולרבעון הראשון של 2009.

יש לציין כי מדובר בפעם השלישית השנה שחברת החשמל מבקשת לדחות את פרסום הדו"חות הכספיים, לאחר שדו"חות הרבעון הראשון והשני התעכבו עקב מחלוקות הקשורות למעבר לתקני החשבונאות החדשים (IFRS). לפני מספר חודשים קנסה הרשות לני"ע את החברה בכ-250 אלף שקל בגין העיכובים הקודמים.

הדחייה בהגשת הדו"חות היא עקב קשיים בהטמעת מערכת ERP חדשה בחברה, שהביאה לכך שהפקת חלק מהנתונים הבסיסיים לצורך העברתם לביקורת רואי החשבון בוצעה רק בימים האחרונים. בעקבות זאת, הודיע רואה החשבון המבקר של החברה, משרד ברייטמן-אלמגור ושות', כי במצב זה לא ניתן יהיה להשלים את הליכי הביקורת עד המועד הרגיל

במכתב שנשלח לרשות לניירות ערך ציין לסקר שבאוקטובר 2008, במאמץ חריג, הושלם בחברת החשמל יישום מערכת ERP, לאחר עיכובים של שנים בשל עיצומים חוזרים ונשנים של העובדים. בעת הזו הופעלה המערכת עם 4,000 משתמשים בכל הארץ בכל תהליכי העבודה הלוגיסטיים והכספיים של חברת החשמל.

עוד מסביר לסקר, שמאז אוקטובר 2008 מופקים הדו"חות הכספיים במערכת חדשה שהוכנסה להפעלה, ועל כן נדרשה הסבה מורכבת ביותר של מיליוני רשומות עבור תשעת החודשים הראשונים של שנת 2008.

עוד נאמר במכתב, שהכנסת המערכת החדשה לוותה בשינויים משמעותיים של תהליכי עבודה ושיפור משמעותי של ניהול הנתונים, כגון טיפול מפורט ברכוש הקבוע - מניהול של 6,000 פריטים לניהול של 300,000 פריטים.

מחברת החשמל נמסר כי "תוך כדי פעילות הכנת הדו"חות הכספיים התברר גם, שקיימות במערכת תקלות של היצרן שפתרונן גרם לעיכובים רבים. חברת החשמל עשתה כל מאמץ להתגבר על התקלות הללו. הדבר הביא לכך שרק במחצית מרץ 2009, הסתיימה העבודה והופקו הנתונים לצורך העברתם לביקורת רואה החשבון".