ישראל ברשימת 15 המדינות שרשמו עלייה בבורסה מתחילת השנה; מ-1990 לא נרשמה תחילת שנה כה גרועה ברחבי העולם

מדד הבנצ'מארק העולמי, MSCI רשם ירידה של 14% מתחילת השנה ; הבורסה של ת"א נהנתה מתחילת השנה מעלייה של 7.6% במדד ת"א-100, וזאת הרבה בזכות החברות שגילו גז טיבעי מול חופי חיפה

מאז שנת 1990 לא נרשמה תחילת שנת מסחר כה גרועה בשווקים ברחבי העולם.

עם זאת ישראל הצליחה להתברג ברשימת 15 המדדים שרשמו עליות השנה. הבורסה של ת"א אשר נהנתה מתחילת השנה מעלייה של 7.6% במדד ת"א-100, וזאת הרבה בזכותן של החברות שגילו גז טיבעי בקידוח תמר 1 מול חופי חיפה, דלק ואבנר שרשמו עליות של כ-120%. ברשימה זו התברגה רק מדינה אחת הנחשבת למפותחת - שבדיה שהמדד המרכזי שלה עלה מתחילת השנה ב-0.1%.

ל-7 מתוך רשימת 15 המדינות שהציגו עלייה במדדים שווי שוק של פחות מ-100 מיליארד דולר ובהן קולומביה, פרו, ונצואלה, פקיסטן טוניס ג'מייקה וסרי לנקה - זאת לעומת ארה"ב אשר שווי השוק שלה עומד על 9.4 טריליון דולר.

בורסת שנחאי בלטה בעלייה של 22% מתחילת השנה והמדד המוביל ברוסיה עלה ב-20%. העליות בקרב המדינות המתפתחות במסגרת המיתון העולמי הראשון מאז מלחמת העולם השניה מפתיעות מאחר ובמיתונים הקודמים סבלו השווקים המתפתחים יותר מהשווקים בארה"ב ובמערב אירופה.

"באופן היסטורי אנו מקבצים את כל השווקים המתעוררים יחד ואומרים כי הם יותר פגיעים להאטה כלכלית" אמר אסטרטג ההשקעות הבכיר, אלן גייל מריצ'וורת' אינווסטמנט. "הסיבוב הנוכחי מציג את ההבדלים בין המשקים השונים בקרב השווקים המתעוררים. באופן יחסי נותרה הצמיחה חזקה בחלק ממדינות אלה".

מדד הבנצ'מארק העולמי, MSCI רשם ירידה של 14% מתחילת השנה ועד אמש, וזאת לאחר שבמהלך הרבעון הראשון כבר נרשמו בו ירידות של כ-25%.