עובדי חברת החשמל מרחיבים את העיצומים לכל יחידות החברה: ינקטו בעיצומי פתע - בכל יום ישביתו חלק אחר בחברה

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, הזהיר אתמול כי החברה עשויה להיקלע לבעיות תזרים, בעקבות העיצומים, כיוון שהעובדים הפסיקו את גביית הכספים מחייבים ועצרו את שליחת החשבונות ללקוחות

עובדי חברת החשמל לא עושים סימנים שבכוונתם להתפשר, והם נערכים להסלמה נוספת במאבק מול ההנהלה על יישום תוכנית ההתייעלות "מצפן". המזכירות הארצית של ארגון העובדים, בראשות היו"ר, דוד (מיקו) צרפתי, החליטה לפני שעה קלה להחריף את העיצומים לכלל יחידות החברה.

המזכירות החליטה לנקוט בשיטה של "עיצומי פתע", כלומר בכל יום אגף ומחוז אחר יושבתו, זאת על מנת שההנהלה לא תוכל להיערך למניעתם. האגף היחיד שבו לא ינקטו עיצומים הוא אגף הכספים.

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, הזהיר אתמול כי החברה עשויה להיקלע לבעיות תזרים, בעקבות העיצומים, כיוון שהעובדים הפסיקו את גביית הכספים מחייבים ועצרו את שליחת החשבונות ללקוחות.

במכתב שנשלח במקור לסמנכ"ל הכספים, הראל בלינדה, והופץ בחברה, כתב לסקר כי "אבקשך לבדוק את ההשלכות התזרימיות בתסריטים שונים, על הפעילות השוטפת של החברה, ובין היתר לבחון אפשרות לעיכוב או דחייה של תשלומי הוצאות מסוגים שונים".

גורמים בחברה מעריכים כי אם העיצומים יימשכו לא מן הנמנע שהחברה תיאלץ לדחות תשלומים לספקים או קבלני משנה.

ועד העובדים בראשות מיקו צרפתי, החל ביום חמישי האחרון בעיצומים, במסגרתם נעצרה העבודה על פרויקטי החירום, הופסקה גביית הכספים מחייבים וחיבור תחנת הכוח חגית ביוקנעם לשימוש בגז טבעי נעצרה.

שלשום (ג') החריפו העובדים את העיצומים ועברו לעבודה במתכונת שבת בחלק מהמחוזות. בעקבות העיצומים, מוקד 103 מטפל בפניות חירום בלבד, ומשרדי קבלת קהל של חברת החשמל בגוש דן, חיפה וירושלים נשארו סגורים. מארגון העובדים נמסר בתגובה כי "הבטן הרכה של פרידמן ולסקר היא ניסיון לעשות הפרד ומשול בין הוועדים ולא נהיה כלי משחק בתוכניתם המעוותת".