גם דלק רכב במו"מ לקבלת זיכיון למכוניות סיניות: נציגים של גרייט-וול צפויים להגיע בימים הקרובים לישראל

החברה משווקת כיום טנדרים בכמויות מוגבלות למערב אירופה ; דלק רכב ייבאה עד כה רק את רכבי קבוצת פורד אם כי בעבר פורסם כי היא ניהלה מגעים עם מותגים סינים שונים ובחנה התרחבות למותג נוסף

חברת דלק רכב , יבואנית פורד ומאזדה, מנהלת מגעים מתקדמים לקבלת זיכיון הייבוא של יצרנית הרכב הסינית GREAT WALL לישראל. ל"גלובס" נודע כי נציגים של החברה צפויים להגיע בימים הקרובים לישראל אם כי קרוב לוודאי שהעסקה לא תיחתם החודש. ככל הידוע נציגי החברה צפויים להיפגש עם יבואנים נוספים. בענף הרכב מעריכים כי לחברה הסינית כבר יש הסכם ברמת מחויבות עם אחד מיבואני הרכב בארץ.

גרייט-וול, שנסחרת בבורסת הונג קונג, היא אחת מיצרניות הרכב הסיניות המובילות בכל הנוגע לייצוא למערב. כלי הרכב מתוצרתה משווקים מזה כשנתיים, בכמויות מוגבלות, במדינות שונות במערב אירופה כולל איטליה וגרמניה. החברה מייצרת כיום טנדרים שעומדים בתקינת יורו 4, והיא מתכננת להשיק דגמים נוספים שיעמדו בתקינה זאת עד ספטמבר.

דלק רכב ייבאה עד כה רק את רכבי קבוצת פורד אם כי בעבר פורסם כי היא ניהלה מגעים עם מותגים סינים שונים ובחנה התרחבות למותג נוסף. בענף מעריכים, כי אם החברה אכן תקבל את הזיכיון, הייבוא בפועל יתבצע באמצעות אופרציה עצמאית ונפרדת, ייתכן אף שבאמצעות חברה בת אחרת של קבוצת דלק, כדי לא לפגוע בזיכיון הבלעדי עם פורד. דלק רכב סירבה להגיב על הידיעה.

יבואני רכב רבים וגופים עסקיים אחרים מאיצים כיום את המגעים עם יצרני הרכב הסיניים בשל לוח הזמנים, שנדרש לעמידה בתקינה האירופאית בארץ. רוב יצרני הרכב הסיניים רק מתחילים לייצר כיום מכוניות בתקינת יורו 4 אולם החל מסוף 2009 יידרש כל רכב חדש, שישווק בישראל, לעמוד בתקינת יורו 5 המחמירה יותר.

עם זאת, כלי רכב בתקן יורו 4, שיירשמו עד ספטמבר, יקבלו תקופת חסד ויוכלו להמשיך ולשווק כלי רכב בתקינה המיושנת יותר למשך שנתיים. מכיוון שכיום אף יצרן סיני אינו עומד בתקינת יורו 5, משתדלים כל הזכיינים הקיימים לייבא כלי רכב עד ספטמבר.

כמעט כל מותגי הרכב המשמעותיים בסין מיוצגים כיום בישראל על ידי זכיין אחד לפחות.