המועמדות לאות המצוינות לניהול החדשנות: ביוליין, אמימון ו-BPC

האות ניתן זו השנה השנייה לחברות סטארט-אפ אשר הציגו חדשנות יוצאת דופן בתחום הטכנולוגי, פיתחו מוצר בעל פוטנציאל להצלחה מסחרית וגם קידמו את המוצר באופן משמעותי לקראת הצלחה

ביוליין, אמימון ו-BPC הן המועמדות הסופיות לזכות באות המצוינות לניהול החדשנות. האות ניתן זו השנה השנייה לחברות סטארט-אפ אשר הציגו חדשנות יוצאת דופן בתחום הטכנולוגי, פיתחו מתוך זה מוצר בעל פוטנציאל להצלחה מסחרית וגם קידמו את המוצר באופן משמעותי לקראת הצלחה.

דן אנד ברדסטריט ולוצאטו אנד לוצאטו, העורכות את התחרות, מסרו כי לתחרות נרשמו עשרות מועמדות.

מבין הנרשמות נבחרו שלוש המועמדות הסופיות, אשר לדעת צוות השופטים תואמות לקריטריונים הבאים: מוצר שעונה על צורך מהותי קיים בשוק, חדשנות טכנולוגית פורצת דרך, פוטנציאל עסקי יוצא דופן וכן מכירות או חוזים עתידיים. כמו-כן, בחנו השופטים האם החברה עמדה ביעדים שהציבה לעצמה, הציגה יזמות עסקיות יוצאות דופן והגנה על הקניין הרוחני. הפרס יוענק לחברה הזוכה מבין השלוש במסגרת "ערב המנהיגים העסקיים של ישראל", שיתקיים ב-29 במארס במוזיאון תל-אביב.

על חבר השופטים נמנו פרופ' מיכאל סלע, נשיא מכון ויצמן לשעבר; אלי אופר, המדען הראשי; פרופ' אריה סקופ, מייסד ומנכ"ל מיקרוסופט ישראל לשעבר; ד"ר כפיר לוצאטו, שותף מנהל ובעלים של לוצאטו אנד לוצאטו; ראובן קובנט מנכ"ל דן אנד ברדסטריט; ומירלה ארזי קובנט, מנכ"לית Vision.

ביוליין נבחרה עקב עיסוקה בפיתוח תרופות מקור, ובמיוחד עבור המנגנון הייחודי של המוצר שפיתחה לטיפול בהתקפי לב, שהינו פולימר המופק מאצות ומוזרק לשריר הלב כדי לתמוך בו בעת התקף. לחברה ישנה גם תרופה נגד סכיזופרניה, כאשר שני השווקים הם בהחלט דוגמאות לשוקי ענק עם צרכים בלתי מסופקים - בהיקף של מיליארדי דולרים בשנה בארה"ב בלבד.

חברת אמימון, שהייתה בשנה שעברה אחת מהסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס", מפתחת ממשק אלחוטי בין מכשירים ביתיים להעברה של תוכן דיגיטלי איכותי ללא כבלים. השוק הוא ענק, שכן המוצר מתאים לכל בית וכן ניתן להשתמש בו בחדרי ניתוח או בהעברת מידע למכשירים ניידים.

חברת BPC, שעוסקת בתחום הקלינטק, פיתחה שיטה לטיפול ביולוגי (באמצעות חיידקים) לניקוי מים משאריות נפט ומזהמים אורגניים. הטיפול מעניין משום שהוא זול ויעיל.