מכתשים אגן רואה את סוף המיתון באופק: מתכננת גיוס אג"ח בהיקף של 300 מיליון שקל

מכתשים אגן תבצע הרחבה של סדרות ג' וד' על מנת לגייס את החוב בבורסה של ת"א בשבוע הבא

במכתשים אגן בניהולו של אברהם ביגר, כנראה שרואים את האור בקצה מנהרת המשבר הנוכחי. החברה הבת של כור מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר מתכוונת להרחיב את סדרות האג"ח של החברה מסוג ג' וד' בהנפקת אג"ח בהיקף של 300 מיליון שקל שתתבצע בשבוע הבא בבורסה בת"א.

במהלך 2006 גייסה מכתשים אגן אג"ח ובמסגרת רישום האגרות למסחר פירסמה תשקיף מדף שבו יש לה את הזכות להרחיב סדרות אג"ח קיימות או להנפיק סדרות חדשות.

סדרה ג' וד' מדורגות על ידי סוכנות הדירוג S&P מעלות בדירוג של "AA" כשהחברה המדרגת שמה את האג"חים הללו ברשימת מעקב "קרדיט ווטש" בעקבות המצב הפיננסי העולמי.

שנת השיא של מכתשים אגן הסתיימה עם רבעון פושר למדי, ורווחים של 8.7 מיליון דולר. החולשה ברבעון הרביעי נבעה גם מכך שמסורתית מדובר ברבעון חלש יותר, וגם מהפיחות שחל בתקופה הזאת בלא מעט מטבעות, ובראשם הריאל הברזילאי, ששחקו את הכנסותיה של החברה שנמדדות בדולרים.

יחד עם זאת, למרות המצב הכלכלי הקשה שאפיין את הרבעון הרביעי, הצליחה מכתשים אגן לסיים אותו עם צמיחה. מכירות החברה גדלו בקרוב ל-4% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-491 מיליון דולר. ועדיין, מדובר בשיעורי צמיחה נמוכים לעומת הרבעונים הקודמים בהם צמחו המכירות ביותר מ-20%.