אולמרט בפתח ישיבת הממשלה: "לו היה הפיגוע בחיפה יוצא אל הפועל - היה נגרם אסון כבד"

(עדכון) הבוקר שב ונפתח קניון לב המפרץ בחיפה, לאחר שאמש סוכל במקום פיגוע גדול ; מבדיקת המשטרה עולה שמכונית התופת מסוג סובארו שהתגלתה בקניון לב המפרץ בעיר, הייתה שייכת לתושבת ירושלים

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

"לו היה הפיגוע בחיפה יוצא אל הפועל - היה נגרם אסון כבד", כך אמר הבוקר (א') ראש הממשלה אהוד אולמרט בפתח ישיבת הממשלה השבועית. אולמרט אמר לנוכחים כי מבחינת ישראל מדובר ב"פיגוע לכל דבר", שיבח את שירותי הביטחון ואת ערנות הציבור ורמז כי גם לא מעט מזל מנע אמש אסון כבד.

"המחבלים ניסו לפוצץ מטעם כבד של עשרות קילוגרמים של חומרי נפץ ולמזלנו זה לא התפוצץ", אמר ראש הממשלה בישיבה. גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס בישיבת הממשלה לניסיון הפיגוע אמש. "גורמי הטרור ממשיכים לנסות לבצע פיגועים", אמר ברק בישיבה. "אני שמח שצירוף של עירנות ותקלה מנעו פיגוע הרבה יותר חמור".

הבוקר שב ונפתח קניון לב המפרץ בחיפה, לאחר שאמש סוכל במקום פיגוע גדול. מבדיקת המשטרה עולה שמכונית התופת מסוג סובארו שהתגלתה בקניון לב המפרץ בעיר, הייתה שייכת לתושבת ירושלים.

40 ק"ג חומר נפץ

ארגון המכנה את עצמו "חופשיי הגליל" לקח אחריות לנסיון הפיגוע. במערכת הביטחון לא מכירים את הארגון, אך בעבר הוא התפרסם כשלקח אחריות לרצח החייל אולג שייחט, ולירי לעבר מכוניות בצומת בית רימון. המשטרה העלתה את רמת הכוננות במחוז הצפוני בעקבות הארוע.

המשטרה גילתה אמש (שבת) מטעני חבלה במשקל של כ-40 ק"ג בתוך מכונית בחניון החיצוני של הקניון ברחוב ההסתדרות בעיר. במשטרה משוכנעים שהרקע הוא לאומני.

פיצוץ קל שנשמע סמוך לשעה 20:30, בחניון מכיוון מכונית מסוג סובארו הביא את המשטרה למקום. בתוך המכונית התגלה תיק, ובבדיקה שנערכה בו נמצא מטען חבלה. חבלני המשטרה ניטרלו את המטען. בבדיקה מעמיקה עשרות קילוגרמים של חומר נפץ שהוסתרו בתא המטען של המכונית. גם מטען זה נוטרל על ידי השוטרים.