זקי שלום: "מפעל ויטה פרי גליל הוא גועל נפש אחד גדול - ואני יכול לעשות ממנו פנינת הצפון"

(עדכון) - התחדש המו"מ לרכישת ויטה פרי גליל ע"י חצי חינם ; עו"ד עופר אטיאס, המנהל המיוחד מטעם הבנקים: "יש ניסיונות לגשר על הפערים" ; זקי שלום, בעלי חצי חינם: "לא הגיוני שאקנה ברזלים ולא סמל מסחרי. מה רוצים שאכתוב על השלט, מוטי חזיזה?"

התחדשו המגעים בין הבנקים לבעלי רשת חצי חינם, משפחות קופרלי ושלום, בנוגע לעסקת רכישת ויטה פרי גליל . לדברי עו"ד עופר אטיאס, המנהל המיוחד מטעם הבנקים, "יש דיבורים ויש ניסיונות לגשר על הפערים. אם הפערים יצטמצמו אז ניפגש, ואם לא יצטמצמו פערים - אז לא ניפגש".

ואולם, מהצד השני מצטיירת תמונה אחרת. לדברי מנכ"ל רשת חצי חינם, זקי שלום, "אטיאס מפרסם בתקשורת שהמשא-ומתן מתחדש והיום אנחנו יושבים. אף אחד לא בא, לא דיבר ולא קבע. ממש כלום".

בסוף השבוע האחרון התפוצצה עסקת רכישת ויטה פרי גליל על-ידי משפחות קופרלי ושלום, לאחר שלדבריהן עו"ד אטיאס לא עמד בהתחייבות שנתן להן לפרוע את החוב כלפי יצרנית הקצפת ריצ' העולמית, העומד על 5.8 מיליון שקל. רקע נוסף לפיצוץ העסקה היא אי כוונתו של אטיאס לכלול במסגרת הסכם הרכישה את הזכויות על המותגים ויטה, פרי גליל וקפולסקי. עוד יצויין כי נכון למועד פיצוץ העסקה, הצדדים גם לא הגיעו להבנות בעניין שווי המלאי.

בהתייחס לנושא אמר שלום ל"גלובס": "זה לא הגיוני שאקנה ברזלים ולא סמל מסחרי. אף אחד לא יכול לקנות בלי סמל מסחרי. אמרתי להם 'מה אתם רוצים שאכתוב על השלט? מוטי חזיזה?' (שמו של יו"ר ועד העובדים - א"ח). קניתי קפולסקי, ריצ', פרי גליל ושילמתי סכום-עתק. ברזלים כבר יש לי, ברוך השם. תרתי משמע".

בהתייחס לשאלה איזה הגיון יש לרכוש את המפעל ללא הזכויות על הסימנים המסחריים של המותגים, אמר אטיאס: "אני לא קניתי את המפעל. תשאלי אותם".

לדביר שלום, מצבו של המפעל רעוע. "מפעל ויטה פרי גליל הוא גועל נפש אחד גדול. אין אפילו רצפה ישרה. יש חדרי קירור אבל אין דלתות, כי אין 2 שקלים כדי לשלם לאיש תחזוקה. הם לא יודעים כמה חשמל מתבזבז כשאין דלתות. בעזרת השם, אם המפעל יהיה שלי, אני אעשה מהמקום את פנינת הצפון. שאנשים יבואו וילקקו את השפתיים ממה שהם יראו".

בסוף השבוע שעבר הודיע אטיאס לבעלי חצי חינם כי בכוונתו לפעול לחילוט הערבות הבנקאית העומדת על 5.5 מיליון שקל, שנמסרה על-ידם במסגרת העסקה. לדברי אטיאס, "אם נגיע למסקנה שאין יותר סיכוי - נפעל לחילוט הערבות".