פשרה בתביעה הייצוגית נגד "האומן 17": תערוך מסיבה מוזלת כפיצוי על הצפיפות בהופעה של די.ג'יי טייסטו

התובעים דרשו החזר כספי לרוכשי הכרטיסים להופעה של די.ג'י טייסטו ב-29 ביולי 2008, בטענה כי למקום - שנועד להכיל 700 איש - הוכנסו כ-3,500 אנשים, ובעקבות כך הפסיקה המשטרה את האירוע

מועדון הריקודים האומן 17 בתל-אביב יערוך מסיבה מוזלת בעקבות האירוע במועדון ביולי 2008, במהלכו נערכה הופעה של האומן "די.ג'יי טייסטו", ולמקום הוכנסה כמות אנשים החורגת מהכמות המותרת ברישיון.

במסגרת פשרה בבקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד המועדון ובעליו, נקבע כי המועדון יקיים הופעה במשך שעתיים של די.ג'יי מוכר מחו"ל או "די.ג'יי יהל" מהארץ תוך 3 חודשים ביום שני בשבוע במחיר מוזל של 50 שקל לכרטיס.

בבקשה לאשר תביעה ייצוגית התבקש בית המשפט לחייב את המועדון ובעליו, ראובן לובלין, להחזיר כסף לכ-3,500 רוכשי כרטיסי הכניסה להופעה של טייסטו ביולי אשתקד. התובעים, גיא נועם, שני גפן וטל מלר, טענו כי המקום, שנועד להכיל 700 איש לפי הרישיון, הכיל כ-3,500 אנשים.

לדבריהם, מצב זה יצר צפיפות איומה, שכתוצאה מממנה נוצרו חום כבד, מחסור בחמצן ותחושת מחנק עד כדי סכנה לחיים. בעקבות תלונות של המבלים הפסיקה המשטרה את האירוע, פינתה את המועדון ועצרה את לובלין.

המועדון ולובלין טענו בתגובה כי התביעה מופרכת וקנטרנית, שהוגשה בגין עניין של מה בכך - צפיפות, זיעה וחום - מצב שהוא צפוי בהופעות המתקיימות במועדונים, בעיקר בסוף יולי. עוד נטען כי לא נשקפה סכנה מכל סוג שהוא לאיש.

במסגרת הסכם הפשרה נקבע כי למסיבה המוזלת יימכרו עד 1,600 כרטיסים, ומלוא התמורה תתירם לאיל"ן. עוד נקבע כי אם התמורה תפחת מ-35 אלף שקל, יושלם ההפרש על-ידי המועדון ולובלין עד לסך של 50 אלף שקל. כמו כן, נקבע כי כל ההוצאות הכרוכות בעריכת המסיבה יחולו על הנתבעים בלבד.

השופטת ד"ר דרורה פלפל, שאישרה את ההסדר, קבעה כי מדובר בהסדר סביר, שממנו יפיקו תועלת הן הנפגעים והן קבוצת התובעים, שמניינה לא ברור. (ת.א. 2144/08).