פשרה: אירוס הגלבוע תשכיר את הבניין לצורך הפעלת חנות איקאה בראשל"צ ולא תיזום במקום מרכז מסחרי

הסכם הפשרה בין אירוס הגלבוע והמתנגדים העיקריים להקמת חנות איקאה במתחם מעוין שורק בראשל"צ קיבל תוקף של פסק דין ; יו"ר איקאה ישראל, רון הדסי: "מתחם מעוין שורק עתיד ליצר אלפי מקומות עבודה חדשים"

בית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב העניק תוקף של פסק דין להסכם הפשרה בין חברת אירוס הגלבוע מקבוצת ברונפמן-פישר לבין המתנגדים העיקריים להקמת חנות איקאה במתחם מעוין שורק בראשון-לציון.

לפי ההסכם התחייבה אירוס הגלבוע, שזכתה החודש במכרז החוזר של מינהל מקרקעי ישראל לחכירת המתחם להקמת חנות איקאה, שלא להפעיל או ליזום במקום מרכז מסחרי, אלא רק להשכיר את הבניין לצורך הפעלת חנות איקאה. כמו כן תוכל להשכיר את השטח הסמוך, המוגבל ל-3,000 מ"ר, אשר ישמש לבתי-קפה, מסעדות וסניפי בנק ודואר.

מנגד התחייבו המתנגדים, שיוצגו על-ידי עו"ד נעמי וייל, עוה"ד אלימלך קריסטל ואבי שרף, כי יסירו את העתירות שהגישו לבית המשפט כנגד חוקיות המכרז החוזר, אליו ניגשה אירוס הגלבוע לבדה, ואת ההתנגדויות שהגישו נגד הפקדת התב"ע, שעניינן אמור לעלות לדיון על-ידי ועדת ההתנגדויות של הוועדה המחוזית בתחילת מאי.

הסדר זה בין הצדדים הושג בליווי ראש עיריית ראשון-לציון, דב צור.

לדברי יו"ר איקאה ישראל, רון הדסי, "החלטת בית המשפט והסרת ההתנגדויות למכרז ולוועדת ההתנגדויות סוללות את הדרך לפיתוחו של מתחם מעוין שורק, אשר חשיבותו מתחדדת במיוחד לאור תקופה זו של מיתון כלכלי ועליית שיעורי האבטלה, שכן מתחם מעוין שורק עתיד ליצר אלפי מקומות עבודה חדשים.

"פתיחת חנות איקאה לבדה תייצר כ-450 מקומות עבודה חדשים ותספק פרנסה לעוד מאות ספקים שעובדים מול איקאה. אנו מקווים כי ועדת ההתנגדויות שליד הוועדה המחוזית, שתתכנס ב-3 במאי לצורך דיון בהתנגדויות, תקבל החלטה בהקדם האפשרי - וזאת על מנת לאפשר את פתיחת החנות במהירות האפשרית".