רשות ההסתדרות לצרכנות: מוצרי צריכה בסיסיים "מוחבאים" על מדפי רשתות השיווק

טוענת כי רשתות השיווק ממקמות לחם וביצים תחת פיקוח במקומות שאינם בולטים על המדף

רשות ההסתדרות לצרכנות קוראת לרשתות השיווק להפסיק "להחביא" מוצרי צריכה בסיסיים, דוגמת לחמים הנמצאים תחת פיקוח או ביצים "רגילות".

מבדיקה שערכה הרשות בכ-20 מרכולים של רשתות השיווק הגדולות בערים שונות ברחבי הארץ, נמצא ברוב המקרים כי סוגי הלחם הנמצאים בפיקוח (לחם שחור ולחם לבן - שלם או פרוס), מוצגים למכירה על גבי המדפים התחתונים, מתחת למדפי הלחמים היקרים יותר שאינם בפיקוח, או לחלופין נדחקים לשולי המדפים כך שאינם גלויים מספיק לעיני הצרכנים.

ממצאים דומים עלו גם ביחס לביצים שמחירן נמצא בפיקוח: ברוב המקרים הוצגו מארזי הביצים המפוקחות והזולות במדפים הנמוכים ובאופן המקשה על איתורם, בעוד שהביצים היקרות, שמחיריהן אינם בפיקוח (ביצי חופש, ביצים אורגניות וכדומה), הוצגו בצורה בולטת במדפים העליונים, קרוב יותר לעיני הצרכנים.

לדברי מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, דווקא במציאות הכלכלית הנוכחית, כששכבות רבות באוכלוסיה נפגעות יש חשיבות לזמינות מוצרים זולים יותר. "כיוון שרשתות השיווק אינן מציגות באופן בולט מצרכים בסיסיים אלו, הדבר עלול לפגוע בצרכנים ולגרום להם לרכוש עקב טעות זו מצרכים יקרים יותר, בלא כל הצדקה ובניגוד לזכותם על-פי חוק".

לדברי מנהל אגף הסחר ברבוע כחול, "ברשת יש הנחייה ברורה לשים את הלחם האחיד במקום של כבוד, כמו גם את הביצים הפשוטות. אם קרה מקרה כזה הוא נקודתי, ואין להסיק ממנו על הכלל".

משופרסל נמסר בתגובה, כי בחודשים האחרונים, לאור העלייה בביקושים, הורחב שטח התצוגה של לחמים משובחים. עוד נמסר, כי כיום אחוז ניכר מהביצים נמצאות תחת פיקוח.