ירום אריאב מרכז תוכנית כלכלית חדשה למשק; מקורב לנתניהו: "לא ידוע על כל כוונה להחליפו"

על פי התכנון כבר ממחר ייפגש אריאב עם ראשי האגפים השונים באוצר ; בכל מפגש צפויים המנהלים להציג בפניו את החלופות ואת הרעיונות הרלוונטים בתחומם לצורך הוצאת המשק מהמיתון שפוקד אותו

מנכ''ל משרד האוצר, ירום אריאב יתחיל, החל ממחר (ב'), לרכז תוכנית כלכלית חדשה למשק - כך נודע ל"גלובס".

על פי התכנון, כבר ממחר ייפגש אריאב עם ראשי האגפים השונים באוצר. בכל מפגש, צפויים המנהלים להציג בפניו את החלופות ואת הרעיונות הרלוונטים בתחומם לצורך הוצאת המשק מהמיתון שפוקד אותו.

עוד נודע ל"גלובס" כי המהלך מתואם עם אנשי בנימין נתניהו אך הוא יזום על ידי אריאב. לשאלה האם אריאב יוחלף עם כניסתו של נתניהו לממשלה, השיב מקורב מאוד לראש הממשלה המיועד: "לא ידוע על כל כוונה להחליף את מנכ''ל האוצר, בטוח לא בחודשים הראשונים".

באוצר מדברים על "דיונים מרתוניים עם המנכ''ל" אשר צפויים להניב מסמך אחד ובו החלופות שיציע משרד האוצר לשר האוצר הבא. מדובר בתוכנית כלכלית חדשה ומקבילה לתוכנית ההאצה שגיבש עד כה משרד האוצר. עוד נודע כי בין הנושאים המרכזיים: מחנק האשראי במשק, שינויים מבניים בשוק ההון, תשתיות אנושיות ופיזיות, עידוד הייצוא, שכר במגזר הציבורי ועוד.

לצורך כך, יופיעו בפניו, רם בלינקוב, הממונה על אגף התקציבים, ידין ענתבי, הממונה על שוק ההון, שוקי אורן, החשב הכללי וגם אילן לוין, הממונה על השכר.

נזכיר כי עד כה הציג משרד האוצר את תוכנית ההאצה, תוכנית שמיוחסת לשר האוצר, רוני בר-און, שמסיים בימים אלו את תפקידו, התוכנית הכלכלית של פישר והתוכנית הכלכלית של יו''ר התאחדות התעשיינים ויו''ר ההסתדרות שרגא ברוש ועופר עיני. במקביל, עובד צוות "100 הימים" של ראש הממשלה הבא, בנימין נתניהו, על תוכנית כלכלית משלו.

כבר כמה חודשים שבאוצר מתנהלים דיונים לגבי שינויים ספציפיים בהרכב תקציב המדינה לשנה הנוכחית, אך בכירים באוצר מדגישים כי מדובר בתוכנית בהיקף גדול יותר. בנוסף, התוכנית הכלכלית החדשה צפויה לכלול גם שינויי חקיקה שלא בהכרח כרוכים בכסף או בשינויים תקציבים.