HOT בוחנת דרכה לעולם האינטרנט: תשקול רכישת ספקית אינטרנט קיימת

הבדיקה בשלב הזה היא בדיקה עצמאית ונעשית בתוך כותלי החברה, אך ההחלטה העקרונית של מנכ"ל HOT הרצל עוזר היא לבחון את שתי האפשרויות ולקבל את ההחלטה הטובה מבחינת החברה

חברת HOT בוחנת את אופן כניסתה לתחום שירותי האינטרנט והשיחות הבינלאומיות: בזמן שחברת הכבלים ממתינה לאישור משרד התקשורת להעניק לה רישיון לאספקת שירותים אלה, בוחנת החברה אם להקים את הפעילות בתחום האינטרנט והשיחות הבינלאומיות בעצמה, או באמצעות פעילות קיימת על-ידי רכישת חברה בתחום. הבדיקה בשלב הזה היא בדיקה עצמאית ונעשית בתוך כותלי החברה, אך ההחלטה העקרונית של מנכ"ל HOT, הרצל עוזר, היא לבחון את שתי האפשרויות ולקבל את ההחלטה הטובה מבחינת החברה.

HOT הגישה את הבקשה לאספקת שירותי אינטרנט ושיחות בינלאומיות כבר לפני יותר משנה, אך משרד התקשורת מעכב את הנפקת הרישיון מסיבות לא ברורות, שקשורות כנראה בנושא ההפרדה המבנית וכיצד היא תבוצע - אם באמצעות חברת הבת בטלפוניה (HOT טלקום) או דרך חברה נפרדת. לדעת החברה, מספיק שהפעילות תשב ב-HOT טלקום ואין צורך לדרוש ממנה להקים פעילות עצמאית.

במידה ו-HOT תבחר להקים פעילות עצמאית, המשמעות היא רכישת קיבולות תעבורה בינלאומיות דרך הכבל התת-ימי נאוטילוס, או רכישת קיבולות מאחת מספקיות האינטרנט, שלה יש הסכמים ארוכי טווח עם בעלי הכבל והן מוכרות קיבולות עודפות (כמו, במקרה של בזק בינלאומי שמוכרת לפרטנר). מעבר לרכישת הקיבולת הבינלאומית, לא מדובר בהשקעות כבדות בציוד ול-HOT אין בעיה אמיתית להקים אופרציה טכנית לצורך כך. היתרון ברכישת פעילות קיימת הוא בחיסכון בזמן בגישה לשוק ורכישת בסיס לקוחות קיים. עם זאת, האפשרויות לרכישת פעילויות קיימות לא רבות ויש חברות מעטות ששווה לבחון רכישה שלהן, בהן 018 אקספון ו-012 סמייל, ושאינן שייכות לאף קבוצת תקשורת.