ה-NFL רושמת טאץ'-דאון גם בימי משבר כלכלי

ליגת הפוטבול האריכה את הסכם זכויות השידור שלה עם חברת הלוויין DirecTV Group עבור 4 מיליארד דולר ב-4 שנים, זינוק של 43% לעומת ההסכם הקודם ; סך זכויות השידור של ה-NFL שווה יותר מ-3 מיליארד דולר בשנה

למרות ההערכות לפיהן המשבר הכלכלי ייפגע בליגות הספורט הגדולות בעולם בכל הקשור לחידוש הסכמי טלוויזיה, המציאות מוכיחה בינתיים אחרת. הפרמיירליג חידשה את הסכם הטלוויזיה לפני כחודשיים עבור סכום גבוה מעט יותר מזה שבהסכם הקודם, ועכשיו גם ליגת ה-NFL מראה כי הגופים המשדרים עדיין מוכנים לשלם כסף גדול כשזה מגיע לספורט.

ה-NFL רשמה את אחד מההסכמים הגדולים והמשמעותיים שלה, כשהודיעה על הארכת חוזה השידורים שלה עם חברת הלוויין DirecTV Group עבור סכום של 4 מיליארד דולר לארבע שנים. ההסכם, שירוץ מעונת 2011 ועד 2014, מהווה עלייה של 43% לעומת ההסכם הקודם בין הצדדים שעמד על 700 מיליון דולר לעונה.

ההסכם יעניק ל-DirecTV את הזכות הבלעדית למכור לצופים את חבילת יום ראשון של ה-NFL, אותה מחזיקה החברה מאז 1994. מדובר בהסכם שנועד לחסום את חברות הכבלים ולהגדיל את מספר לקוחותיה של חברת הלוויין שבסיסה בקליפורניה. במקומות בארצות הברית שאות השידור של החברה לא נקלט, תאפשר החברה לרכוש חבילת אינטרנט מיוחדת שבה תשדר את המשחקים.

ההסכם הנוכחי מהווה בשורה טובה ל-NFL שתחל בקרוב למכור את זכויות השידור של יתר החבילות שברשותה, שמוערכים ב-3.085 מיליארד דולר בעונה (הליגה בעלת זכויות השידור היקרות ביותר בעולם הספורט). ה-NFL מקבלת מ-ESPN סכום של 1.1 מיליארד דולר לעונה, NBC משלמת 600 מיליון דולר לעונה ו-CBS משלמת כ-620 מיליון דולר לעונה.

אגב, הלקוחות של DirecTV שילמו השנה בנוסף לחבילת הלוויין שברשותם עוד 99 דולר לשנה כדי לקבל גם את חבילת ה-NFL.

כל העדכונים הכלכליים מהספורט האמריקני - בניוזלטרים והתראות הספורט של גלובס