החלטה תקדימית: ביהמ"ש חייב אדם שהרס מבנה לשימור לבנות אותו מחדש

השופטת הורתה לבעל אחד הבניינים הראשונים בשכונת בת-גלים בחיפה לבנות אותו מחדש, לאחר שהואשם בהריסתו ללא היתר ; הבניין החד-קומתי נבנה בשנת 1923 ושימש למגורים

לראשונה, אדם שהרס מבנה לשימור חוייב, בהוראת בית משפט, לבנות אותו מחדש. בגזר דין שניתן אתמול (ב') בבית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה, ציוותה השופטת ג'אדה בסול על בעל אחד הבניינים הראשונים בשכונת בת-גלים בחיפה לבנות אותו מחדש, לאחר שהואשם בהריסתו ללא היתר.

הבניין החד-קומתי נבנה בשנת 1923 ושימש למגורים. זהו אחד המבנים הראשונים שקמו בבת-גלים.

על-פי כתב התביעה, ב-1998 קיבל הנאשם הודעה ממהנדס המבנים המסוכנים של עיריית חיפה על מבנה מסוכן, שהתייחס לשרידי מבנה רעועים בחלקות נפרדות מהמבנה לשימור. הנאשם התבקש להרוס את שרידי המבנה הרעועים ולאטום ולגדר את המבנה לשימור. במקום זאת הוא הרס כליל את המבנה לשימור ללא היתר ב-2001, תוך עבירה על חוק התכנון והבנייה.

בא-כוח המדינה טען בדיון הטיעונים לעונש כי המבנה שנהרס הוא "אחד המבנים היפים שקמו ונבנו ב-1923 בחיפה. מה שאנחנו מבקשים הוא החזרת המצב לקדמותו".

בגזר הדין ציינה השופטת את חשיבותו של המבנה מבחינה ארכיטקטונית והטילה על הנאשם קנס של 10,000 שקל או 100 ימי מאסר. כן ציוותה עליו לבנות מחדש את המבנה עד סוף מארס 2010.