כי"ל בוחנת אפשרות לקפוץ על עגלת הנפקות האג"ח: מתכננת לגייס באג"ח כ-2 מיליארד שקל

לחברה אין אג"ח הרשומות בת"א אך חובה לבנקים בישראל נאמד בכמיליארד שקל ; תגובת כי"ל: "אין כרגע שום החלטה לגיוס אך הקבוצה בוחנת באופן תדיר את גיוס ההון שלה"

כי"ל בניהולו של עקיבא מוזס, מנסה לנצל את הפשרת הקיפאון בשוק האשראי החוץ הבנקאי ובוחנת גיוס חוב באג"ח בהיקף של בין מיליארד ל-2 מיליארד שקל.

לכי"ל, החברה הבת של החברה לישראל שבשליטת משפחת עופר אין אג"ח הרשומות בת"א, עם זאת, חובה של כי"ל לבנקים בישראל עומד על כמיליארד דולר.

מכי"ל נמסר בתגובה כי "לא נתקבלה שום החלטה על ביצוע גיוס הון כלשהו אך יחד עם זאת החברה בוחנת באופן תדיר את מקורות ההון שלה".

בשבועות האחרונים הולך ומפשיר הקיפאון בו שרוי שוק האשראי החוץ-בנקאי. לאחר תקופה ארוכה ללא גיוסים משמעותיים, מתבצעים בימים אלו גיוסי אג"ח בהיקף מצטבר של יותר מ-3 מיליארד שקל. אתמול השלימה מכתשים אגן גיוס של יותר ממיליארד שקל, ול"גלובס" נודע כי גם שטראוס גרופ בוחנת כעת את האפשרות לגייס אג"ח בהיקף של חצי מיליארד שקל.

עוד נודע ל"גלובס", כי אתמול השלימה דלק ישראל מקבוצת דלק , גיוס באג"ח בהיקף של 100 מיליון שקל. דלק ישראל ניסתה לגייס את הסכום לפני כחודש אך לא הצליחה. בעקבות התייצבות השווקים, נראה כי הפעם הגיוס הצליח.