ארומה תאפשר ללקוחות להשליך את הפחיות והבקבוקים לפחי איסוף ייעודיים לצורך מיחזור

זאת כחלק מיוזמה של רשת ארומה ישראל ותאגיד המיחזור ; הפרדת הבקבוקים והפחיות בסניפים תאפשר לארומה לוודא כי כל המיכלים הנצרכים ברשת עוברים למיחזור, ובנוסף תקבל עבורם הרשת את דמי הפיקדון

החל מהחודש תיושם הפרדת פסולת בסניפי ארומה ישראל, אשר תאפשר ללקוחות להשליך את הפחיות והבקבוקים לפחי האיסוף הייעודיים שיוצבו בסניפים - וכך להפריד בין מיכלי המשקה לאשפה הרגילה. מדובר ביוזמה של רשת ארומה ישראל ותאגיד המיחזור.

הרשת תציב פחי מיחזור למיכלי משקה בסניפיה, ואלה ייאספו ישירות על-ידי משאיות האיסוף של תאגיד המיחזור ויישלחו למיחזור במפעלי התאגיד.

בכך תהפוך ארומה לרשת בתי-הקפה הראשונה הפועלת למיחזור בצורה ישירה מול תאגיד המיחזור.

הפרדת הבקבוקים והפחיות בסניפים תאפשר לארומה לוודא כי כל המיכלים הנצרכים ברשת עוברים למיחזור, ובנוסף תקבל עבורם הרשת את דמי הפיקדון.

המודל נוסה לאחרונה בהצלחה בפיילוט שעשה התאגיד בסניפים של ארומה בצפון הארץ, ובחודשיים הקרובים יורחב לשאר סניפי רשת.

להערכת הגופים, המודל יביא לאיסוף של עשרות אלפי בקבוקים ופחיות בחודש.

נחמה רונן, יו"ר תאגיד המיחזור, מסרה כי "המהלך הינו חלק מהמדיניות לרתימת רשתות המזון ובתי-הקפה לעודד ולקחת חלק במאמץ הסביבתי בכלל ובהגברת המיחזור בקרב לקוחותיהם בפרט. בשנה האחרונה התאגיד השקיע מאמצים רבים ביצירת מערך לוגיסטי שיאפשר לגורמי השוק הקר (פאבים, מסעדות ובתי-קפה) לעבוד באופן ישיר מולו, וכך להגדיל את היקף הבקבוקים והפחיות הנשלחים למיחזור".

לדברי יגאל שרון, מנכ"ל ארומה ישראל, "אנו רואים כזכות להוביל ולהיות ראשונים בענף, כשהקו המנחה את הרשת הינו לפעול לצמצום ההשפעות המזיקות על הסביבה בה פועלת. צעד זה מהווה נידבך נוסף במאמצינו לשוב ולשרת את לקוחותינו על הצד הטוב ביותר, תוך שמירה והתחשבות בחברה ובסביבה בה אנו פועלים".

פח מחזור ארומה / צלם:יחצ