HOT ומירס החלו במו"מ להקמת רשת סלולרית משותפת

מירס נמצאת בצומת דרכים על רקע אי-הוודאות לגבי עתידה הטכנולוגי, ומנגד חברת HOT מחפשת זרוע סלולרית על רקע כניסת חברות הסלולר לתחום האינטרנט ולשירותי התקשורת הנייחת

מנכ"ל HOT , הרצל עוזר, ומנכ"ל מירס, אברשה בורשטיין, נפגשו השבוע בפעם השנייה במטרה לבדוק את האפשרות להקים רשת סלולרית משותפת.

מירס נמצאת בצומת דרכים על רקע אי-הוודאות לגבי עתידה הטכנולוגי, ומנגד חברת HOT מחפשת זרוע סלולרית על רקע כניסת חברות הסלולר לתחום האינטרנט ולשירותי התקשורת הנייחת.

לשתי החברות יש אינטרסים משותפים, אך קשה לראות איך מירס - על רקע מצבה הקשה והעובדה שהיא מתנהלת כבר שנים ללא אסטרטגיה ברורה - תשתף פעולה עם HOT, שמחפשת גישה לתחום הסלולרי.

מירס נעזרת ביועץ שלי תשובה כמי שאמור להכין עבודה כלכלית ולמצוא דרך שתאפשר עתיד טכנולוגי למירס.

נציין כי זו לא הפעם הראשונה ששתי החברות מנסות למצוא דרך לשתף פעולה, ובעבר נבחנו רעיונות משותפים להקמת רשת WiMAX שמירס רצתה להקים, כאשר במקביל גם HOT בחנה את הטכנולוגיה.

המגעים מצד מירס מתקיימים בינתיים באמצעות בורשטיין ויו"ר החברה, אלישע ינאי, כמי שמייצג את מוטורולה שהיא בעלת השליטה בחברה, מיודע, אך אינו צד לשיחות בינתיים. לאחר ההתקדמות בעבודתו של היועץ שלי תשובה ייבחנו הצדדים את המשך הכדאיות בפרויקט.

נציין כי מירס הצהירה מספר פעמים בעבר כי היא מחפשת שותפים להקמת הרשת העתידית שלה, ונבדקה האפשרות לשתף פעולה גם עם 012 סמייל - שגילתה עניין בתחום ה-WiMAX וכרגע מעדיפה חלופות אחרות, כמו כניסה לתחום הסלולר במודל של שימוש בתשתיות קיימות של המפעילים הסלולריים (MVNO).

כפי שפורסם ב"גלובס", מירס מתכוונת להקים רשת דור שלישי ומנהלת שיחות מול משרד התקשורת על מנת שתוכל לקבל תדרים במחיר הנמוך ביותר שיתאפשר. השאלה הגדולה לפיכך היא באיזה מחיר יוכלו החברות לקבל את התדרים, ואילו הקלות הן יקבלו ממשרד התקשורת - שמאוד מעוניין לראות מפעיל סלולרי נוסף שנכנס לשוק.