ג'וזף וולף מברקליס קפיטל: "השהיית מינוי קינן - פרט טכני; המשקיעים חייבים להתייחס לחילופים בהנהלת הפועלים"

אנליסט הבנקים של ברקליס קפיטל ל"גלובס": "התזמון של עזיבתו של צבי זיו הפתיע כמעט את כולם" ; "הבנק מינה גם שלושה סמנכ"לי כספים בשלוש שנים - וזה אומר משהו" ; ג'וזף וולף מברקליס קפיטל מגיב

"לדעתי, מלכתחילה התזמון של עזיבתו של צבי זיו הפתיע כמעט את כולם", אומר ל"גלובס" ג'וזף וולף, אנליסט הבנקים של ברקליס קפיטל בהקשרו של המנכ"ל הפורש של בנק הפועלים , והוא מפרט: "ההודעה על הפרישה קצת יותר מ-12 שעות לפני הדו"חות, אחרי המשבר הפיננסי בשנה שעברה, כשהחוזה עוד לפניו ועוד".

"לדעתי מה שקרה היום מאוד טכני", התייחס לעובדה שבנק ישראל בחר להשהות את המינוי של מחליפו - ציון קינן. "יש לו (לבנק ישראל, א"ו) עד סוף השנה - אם הבנק ישראל אומר שיקח לו עוד כמה זמן, אני חושב שזה דבר טכני. אני חושב שלא הייתי מציע להתייחס לזה ככותרת דרמטית בשלב זה".

; מה קורה שם מבחינת ניהול הבנק, לדעתך?

"אין ספק שזה סיפור מעניין. צריך לזכור שיש פה גם שלושה סמנכ"לי כספים בשלוש שנים וזה אומר משהו. אני חושב שיש בעיות ספציפיות שהמשקיעים חייבים לתת על כך את הדעת. אם בנק הפועלים היה הכי יעיל והכי טוב מבחינת ההנהלה של לפני שלוש שנים, נשאלת השאלה למה אין יכולת להמשיך ולהחזיק בשיא עד עכשיו. עזיבה מידי לשנה אינה מהווה דוגמא לבנק שאמור להיות הכי טוב במשק. אני מקווה שהכהונה של סמנכ"ל הכספים הנכנס תהיה לשנים רבות".

; כמה לדעתך שרי אריסון, בעלת השליטה, בוחשת בעניינים?

"אין לי תשובה לזה".

; מה לגבי דיווחים מסויימים המציינים כי עזיבתו של זיו החלה כגלגל שלג כשהמפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, הודיע בתחילת פברואר לבנק כי אינו שבע-רצון מהתנהלותו במשבר?

"לא הייתי רוצה לחשוב אם יש בזה אמת. אני עדיין לא הבנתי את כל הפרטים לגבי עזיבתו של זיו".

לפני סיום, מבקש וולף לחדד את המסר, בעיניו. "החלפת ההנהלה בעיני המשקיעים היא משהו שחייבים להתייחס אליו. גם אם ההנהלה החדשה היא הכי טובה בעולם, היא עדיין חדשה - וזה נתון שחייב להשפיע על פעילותו השוטפת של הבנק. ועדיין, אני סבור שהחדשה מהיום היא דבר טכני בעיקרו".