הממשלה החליטה: הרעה בתנאי האסירים הביטחוניים בישראל

מספר ביקורי האסירים הביטחוניים יצומצמו, תיפגע אפשרותם ללמוד לימודים אקדמיים, ויוגבלו שעות הצפייה שלהם בטלוויזיה ; שר המשפטים, דניאל פרידמן: "אסור לנו להיות הפראיירים היחידים במזרח-התיכון"

יורעו תנאיהם של האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל - כך קבעה היום (א') הממשלה בישיבתה האחרונה. על-פי ההחלטה, יצומצמו מספר ביקורי האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל, תיפגע אפשרותם ללמוד לימודים אקדמיים, יוגבלו שעות הצפייה בטלוויזיה וברדיו, ויופחת הסכום הניתן לאסירים לקניות בקיוסק שבין כותלי הכלא.

שרי הממשלה קיבלו את המלצות הוועדה לבחינת תנאי האסירים הביטחוניים, בראשות שר המשפטים דניאל פרידמן, שמונתה לאחר כישלון המשא-ומתן עם חמאס על עסקת חילופי השבויים. זאת, במטרה לבחון כיצד ניתן להרע מבחינה משפטית את התנאים בהם מוחזקים האסירים הביטחוניים - אסירי החמאס והג'יהאד האיסלמי - כלחץ על חמאס להתגמש בעסקת גלעד שליט.

הוועדה תשלים את עבודתה בשבוע הקרוב, ומסקנותיה יאושרו על-ידי הממשלה ה-32, בראשות בנימין נתניהו.

בפועל חלק מהסנקציות כבר הופעלו. הוועדה דנה גם בשלילת ביקורי הצלב האדום ועורכי דין, אך הדבר דורש חקיקה מיוחדת. נציגי שירות בתי-הסוהר שהשתתפו בדיון הסבירו כי לא ניתן לפגוע בפגישות של אנשי הצלב האדום עם האסירים, וכן לא ניתן לפגוע בנושאים הקשורים לדת, פולחן ולהעברת מכתבים.

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ציין כי הנחה לפגוע בהטבות, כל עוד אין פגיעה באמנות ובחוקים בינלאומיים.

פרידמן אמר בדיון כי "אנחנו אמנם הדמוקרטיה היחידה במזרח-התיכון, אבל אסור לנו להיות הפראיירים היחידים במזרח-התיכון ואסור לנו להקרין חולשה".