חיזבאללה מבריח סמים לארה"ב דרך נתיבי הברחת הסמים של הקרטלים המקסיקניים

פעילות זו מזרימה כספים רבים לארגון הטרור ומאיימת על הביטחון הלאומי של ארה"ב ; גורם ביטחוני אחר הזהיר שגם אל-קאעידה עלול להשתמש בנתיבי הברחת הסמים כדי להחדיר טרוריסטים לארה"ב

חיזבאללה מבריח סמים לארה"ב ממקסיקו ומשתמש באותם הנתיבים שבהם משתמשים הקרטלים המקסיקניים להברחת סמים ומהגרים בלתי-חוקיים. פעילות זו מזרימה כספים רבים לארגון הטרור ומאיימת על הביטחון הלאומי של ארה"ב. כך אומרים אנשי רשויות לאכיפת חוק וללוחמה בטרור בממשל אובמה, שמצוטטים בעיתון "וושינגטון טיימס".

העיתון מציין, כי חיזבאללה מעורב מזה שנים בהברחות סמים ואנשים באזור משולש הגבולות בין פאראגוואי, ברזיל וארגנטינה. אבל הארגון נשען במידה גוברת והולכת על הקרטלים המקסיקניים, ששולטים על הגישה לנתיבי ההברחה ממקסיקו לארה"ב.

חיזבאללה נסמך "על אותם עבריינים שמבריחים נשק, מזייפים מסמכים ומספקים פתרונות תעבורתיים" לקרטלים המקסיקניים, אמר לוושינגטון טיימס מייקל בראון, שאך זה פרש לגימלאות לאחר ששירת כראש אגף המבצעים במינהל הפדרלי לאכיפת חוקי סמים.

"הם פועלים יחדיו", אמר בראון. "הם נשענים על אותם אנשי הצללים. בדרך זו או אחרת, הם כולם מחוברים. (אנשי חיזבאללה) ממנפים את היחסים האלה לטובתם כדי להבריח סחורות בלתי חוקיות ואנשים לארה"ב. למעשה, הם כבר עושים זאת". לדבריו, גם חברים בכוח הקומנדו אל קודס של משמרות המהפכה באיראן, החלו לבצבץ באמריקה הלטינית.

שישה גורמים בממשל אישרו את הדברים.

נראה שחיזבאללה רואה בארה"ב, בשלב זה, כמקור למזומנים ועד עתה אין שום מידע מתועד על התקפות של הארגון בתוך ארה"ב. אבל קשרי ארגון הטרור עם הקרטלים המקסיקניים מדאיגים במיוחד בגלל העובדה שהמלחמה נגד הקרטלים שמנהלת ממשלת מקסיקו, בתמיכתה ובעידודה של ארה"ב, גבתה חייהם של כ-7000 אנשים במקסיקו. כבר עתה זורע מאבק זה חוסר יציבות בשני צידי הגבול.

שרת-החוץ האמריקנית, הילארי קלינטון, ביקרה במקסיקו-סיטי ביום ה' שעבר כדי לדון בסיוע האמריקני למערכת הביטחון המקסיקנית במאבקה נגד הקרטלים. הנשיא ברק אובמה צפוי לבקר במקסיקו בשבועות הקרובים.

ככל שידוע, חיזבאללה לא הבריח טרוריסטים לארה"ב, דרך מקסיקו, לביצוע מעשי חבלה, אבל חברי חיזבאללה ותומכיהם חדרו לארה"ב דרך גבולה הדרומי. אשתקד גזר בית-משפט במקסיקו 60 שנות מאסר על סאלים בוגאדיר מוקראפיל, מקסיקני ממוצא לבנוני, שנמצא אשם בהברחת מהגרים בלתי-חוקיים לארה"ב ובפעילויות אחרות שקשורות בפשע מאורגן. מוקראפיל, שהיה בעל בית-קפה בטיחואנה, הגובלת בסאן-דיאגו, קליפורניה, הבריח לארה"ב 200 אנשים, ובהם תומכי חיזבאללה.

גורמי אכיפת חוק אמרו ש"אין זה מפתיע" שחברי חיזבאללה נכנסו לארה"ב דרך נתיבי הסמים של הקרטלים. "לקרטלים המקסיקניים אין קשרי נאמנות עם אף אחד", אמר גורם ביטחוני אמריקני. "הם מסייעים, ביודעין או שלא ביודעין, לקבוצות מפוקפקות אחרות לחדור לארה"ב דרך הנתיבים שבשליטתם. זה כבר קרה ולכן הגבול עם מקסיקו הוא בעיה ביטחונית חמורה כל כך".

גורם ביטחוני אחר הזהיר שגם אל קאעדה עלול להשתמש בנתיבי הברחת סמים כדי להחדיר טרוריסטים לארה"ב. "בקנזאס-סיטי קשה לגייס מחבלים מתאבדים ולאמן אותם. שימוש במעברי הגבול הוא הדרך היעילה ביותר להחדיר לארה"ב מישהו שיסכים לפוצץ את עצמו". חשיבות המעברים היבשתים גדלה לאחר הידוק הפיקוח בנמלי התעופה בארה"ב בעקבות פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001.