סורוס: "ייתכן שרה"מ בריטניה בראון ייאלץ להתחנן לסיוע בהיקף של מיליארדי ליש"ט מקרן המטבע הבינלאומית"

להערכתו "קיימת בעיה קשה: המערכת הבנקאית בבריטניה גדולה יותר מהכלכלה" ; בכדי שבריטניה תצליח לספוג בכוחות עצמה את החובות שנוצרו במערכת הבנקאית - היא צריכה להגדיל באופן ניכר את חובה

המשקיע ג'ורג' סורוס אמר היום ל"טיימס של לונדון" כי ייתכן שבריטניה תזדקק לפנות לסיוע בהיקף נרחב של קרן המטבע הבינלאומית (IMF). סורוס הוסיף כי בריטניה פגיעה במיוחד למשבר הכלכלי הנוכחי.

המשקיע בעל ההשפעה על השווקים אמר את הדברים ימים אחדים לאחר שלראשונה מזה 14 שנה נחלה הממשלה הבריטית כישלון בניסיונה בגיוס הון באמצעות הנפקת אגרות חוב בשבוע שעבר. הכשלון מפעיל פעמוני אזהרה ביחס ליכולה של בריטניה לממן את חובותיה הגדלים והולכים.

סורוס: "ייתכן שרה"מ גורדון בראון ייאלץ להתחנן לסיוע בהיקף של מיליארדי ליש"ט מקרן המטבע הבינלאומית", והזהיר כי פגישתם הקרובה של מנהיגי ה-G20 בלונדון הינה ההזדמנות האחרונה העומדת בפני המנהיגים להביא למניעת מיתון מלא, שעלול להיות גרוע יותר מהמיתון ההיסטורי בשנות ה-30' במאה שעברה.

להערכתו "קיימת בעיה קשה: המערכת הבנקאית גדולה יותר מהכלכלה". בכדי שבריטניה תצליח לספוג בכוחות עצמה את החובות שנוצרו במערכת הבנקאית - היא צריכה להגדיל באופן ניכר את חובה, מה שמסכן את יציבותה ויחייב אותה להסתייע בעזרה מגורמים בין לאומיים כגון קרן המטבע הבינלאומית.

סורוס אמר כי בריטניה תפנה לסוג זה של סיוע הנראה כאפשרות ממשית - אם המערכת הבנקאית תמשיך להתמוטט. עם זאת, ציין סורוס, כי במצב העניינים הנוכחי זו אינה אפשרות בעלת סבירות גבוהה.