דירקטוריון הפועלים שהתכנס ביום התפטרות זיו דחה דרישתו של רוני חזקיהו להקים ועדת איתור

ההסבר של הדירקטריון: "זה יוצר אי וודאות" ; הערב יפגשו חזקיהו וזיו לדון בהתפטרותו של המנכ"ל היוצא ; מחר ידון דירקטוריון הפועלים בראשות דני דנקנר בהתפטרות זיו לבקשתו המפורשת של חזקיהו

נמשך העימות בין בנק הפועלים למפקח על הבנקים רוני חזקיהו. הערב (ב') תתקיים פגישה בין המנכ"ל היוצא צבי זיו למפקח על הבנקים רוני חזקיהו כדי שהמפקח יוכל להבין במלואן את נסיבות התפטרותו של זיו וסיבותיה. מחר ידון דירקטוריון הפועלים בראשות דני דנקנר בהתפטרות זיו. זאת לבקשתו המפורשת של חזקיהו.

בתגובה נמסר מבנק הפועלים כי "הבנק מקיים וימשיך לקיים הידברות עם המפקח על הבנקים". אתמול הודיע חזקיהו באופן תקדימי כי הוא מבקש ש"לא לקדם את ההחלטה" למנות את מספר 2 בבנק, ציון קינן, למחליפו של זיו, עד לסיום בדיקת בנק ישראל את הנושא.

בבנק ישראל מדגישים כי שאלת כשירותו של קינן לתפקיד מנכ"ל כלל לא עלתה לדיון וכי עד כה לא הועברה לבנק ישראל בקשת בנק הפועלים למנות את קינן לתפקיד. לאחר שתגיע הבקשה ידון בה חזקיהו ועד 60 יום ייתן תשובה. זיו אמור לסיים את תפקידו באוגוסט. המכתב של חזקיהו לבנק הפועלים הגיע לאמצעי התקשורת בבד בבד עם הגעתו לבנק. את בנק הפועלים מייצג בהליך הפרוצדורלי מול בנק ישראל עו"ד פנחס רובין, מקורבה של בעלת השליטה שרי אריסון.

מפרטים חדשים שנודעו היום לגבי הדיאלוג בין דנקנר לחזקיהו עולה כי בבוקר ההתפטרות של זיו, הוא עדכן את חזקיהו בכך וכן בכוונתו להציע לדירקטוריון את קינן כמחליף. בתגובה ביקש חזקיהו כי הדירקטוריון ידון באריכות ולעומק בנסיבות ההתפטרות והציע כי לאחר מכן תוקם ועדת איתור למציאת המנכ"ל החדש. דעתו של דנקנר לא היתה נוחה מהקמת ועדת איתור שכן הניסיון שנצבר בבנק בעבר עם ועדות איתור היה רע מאוד.

מפרוטוקול הדיון של דירקטוריון הפועלים, שהגיע לידי "גלובס", עולה כי דנקנר דיווח לדירקטוריון על בקשת חזקיהו להקים ועדת איתור וביקש שלא להביע את דעתו בנושא. מהפרוטוקול עולה כי עשרה דירקטורים הביעו דעתם כנגד ועדת איתור. לאחר מכן התקיימה הצבעה ונקבע כי לא תוקם ועדה וכי קינן ימונה לתפקיד.

במארס 2003, כאשר התפטר אלי יונס המנכ"ל הקודם של הפועלים, הוקמה ועדת איתור. נדרשו לה חמישה חודשים לקבל החלטה ורק באוגוסט מונה זיו לתפקיד. בתקופה זו שררה בבנק אי ודאות קשה. לכן תמך דנקנר בהודעה מיידית על מינויו של קינן כדי לצמצם את תקופה אי-הוודאות הניהולית. מעבר לכך קינן הוא בכיר המשנים למנכ"ל בבנק, מכהן כראש החטיבה העסקית, לפני כן היה ראש החטיבה הקמעונאית והוא חבר הנהלה מאז 2001. קינן גם ממלא מקום מנכ"ל הבנק מאז מארס 2006 וממלא מקום יחיד למנכ"ל מאז דצמבר 2007.

בבנק ישראל סבורים מנגד כי הליך קבלת ההחלטות בבנק הפועלים אינו ראוי וכי הדירקטוריון אינו ממלא את תפקידו כהלכה. התחושה בבנק ישראל היא כי דירקטוריון בנק הפועלים קיבל בשלוות נפש את ההודעה על התפטרותו של זיו מתפקיד המנכ"ל ודן בה כלאחר יד, בישיבה קצרה במיוחד בת שעה, שעיקרה הוקדש לאישור הדו"חות הכספיים.

בבנק ישראל מוטרדים מכך שזיו הצביע על חילוקי דעות בינו לדנקנר כסיבת ההתפטרות. איך מסתדרים חילוקי דעות בין מנכ"ל ליו"ר עם התוכנית העסקית של הבנק ואולי המנכ"ל צודק ומדוע לא דן בכך הדירקטוריון, תוהים בבנק ישראל. עוד מוטרדים מבנק ישראל מהקלות הבלתי נסבלת של מינוי מנכ"ל בנק כלאחר יד וללא קיום הליך נאות; מדוע לא דנו בלפחות שני מועמדים, הרי לא מדובר בנשיא שנהרג ומינוי אוטומטי של סגן נשיא במקומו, אומרים בבנק ישראל בסרקזם.