החגיגות היו מוקדמות: ביהמ"ש טרם אישר את מכירת ויטה פרי גליל לבעלי חצי חינם

השופט דן בבקשת חברת לגין, אחת הנושות של פרי גליל, ומתח ביקורת על התנהלותו של המנהל המיוחד בוויטה, עו"ד עופר אטיאס ; דיון נוסף בנושא נקבע ליום שני הבא

למרות המגעים הקדחתניים ולמרות החגיגות (המוקדמות אולי) של עובדי מפעל ויטה פרי גליל , בית המשפט המחוזי בחיפה לא אישר גם אתמול (ב') את מכירת החברה למשפחות שלום וקופרלי, בעלי רשת חצי חינם. במקביל, השופט אלכס קיסרי מתח ביקורת נוקבת על התנהלותו של המנהל המיוחד בוויטה, עו"ד עופר אטיאס.

הדיון נערך לבקשת חברת לגין, יצרנית קופסאות פח לשימורים ואחת הנושות של ויטה פרי גליל, לפיה נטען כי עו"ד אטיאס, המייצג את הבנקים הנושים של החברות, נוהג בחוסר שקיפות ואינו מספק לנושי החברות את המסמכים הנוגעים להסכמים הנרקחים בין הבנקים, לבין הקונה המיועד וחלק מהנושים.

בין היתר טענה לגין כי אטיאס טען בפניהם כי לא התנהלה כל תרשומת בהליך ההתמחרות בין המציעים השונים לרכישת החברה במתווה של כינוס נכסים, התמחרות בה זכתה חצי חינם. אטיאס טען כי כל עוד לא היו הסכמים סופיים עם הצדדים האחרים, לא היה טעם בהגשתם לבית המשפט או בהעברת העתקים מהם לנושים המעוניינים.

השופט קיסרי לא הסכים עם עמדתו של אטיאס. קיסרי סבור כי יש טעם בטענתם של המבקשים והנושים, כי חייבת להיות שקיפות בפעולותיו של בעל תפקיד ושכל מידע רלוונטי המצוי בידיו, ואין זה משנה אם בעל התפקיד סבור כי המידע אינו רלוונטי או שאינו יכול להועיל לצד המעוניין בו, עליו להעמידו לרשות המעוניין.

השופט הורה לאטיאס להעמיד לרשות לגין והנושים הנוספים את העתקי המסמכים בהם ביקשו לעיין. בנוגע לתרשומת הליך ההתמחרות קבע השופט כי אינו יכול לחייב את אטיאס למסור מסמך שהוא טוען כי אינו ברשותו, אולם הוא נדרש להעביר כל מסמך הנוגע להתמחרות הנמצא ברשותו. השופט קבע דיון נוסף בטענות לגין ליום שני הבא.

"להתנות את ההסכם"

במקביל, היום (ג') הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה של מפיצי חברת ויטה להורות למנהלים המיוחדים להותיר בידם או בקופת החברות סך של כ-5 מיליון שקל, וזאת עד להכרעת בית משפט בתביעתם לקבלת כל התשלומים ו/או הפיצויים להם הם זכאים. זאת, נוכח הפרת הסכמי ההפצה שנחתמו בינם לבין החברות וביטולם שלא כדין על-ידי המנהלים המיוחדים שמונו לחברה.

כמו כן הוגשה היום לבית המשפט בקשה של 176 עובדים קבועים ובלתי מאוגדים, המועסקים במפעל השיווק של ויטה בבאר-טוביה ובמפעל קפולסקי בנתניה. בבקשתם טוענים העובדים, באמצעות עוה"ד רמי קוגן ובת חן רחמים, כי חרף הצהרות עו"ד אטיאס לא יזכו העובדים לקבל את מלוא זכויותיהם הסוציאליות על-פי דין - אלא אך ורק סך של כ-2.7 מיליון שקל, שלא מכסה את סך כל הזכויות להן הם זכאים.

העובדים מבקשים מבית המשפט לחייב את המנהל המיוחד להסדיר את תשלום מלוא הזכויות בטרם אישור הסכם מכירת החברות לחצי חינם וכתנאי לאישור ההסכם.