שוב הערת "עסק חי" לחברת הנדל"ן דיגל של יהודה לוי ומאיר שמיר

סיימה את 2008 בהפסד של 36.5 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי של 19.3 מיליון שקל; לא תעמוד בהחזר החוב בזמן למחזיקי האג"ח; חייבת לבנקים 124 מיליון שקל

דיגל הנמצאת בשליטת יהודה לוי ומבטח שמיר של מאיר שמיר "זוכה" שוב בהערת עסק חי מצד רואי החשבון של החברה בעקבות חשש מחדלות פרעון. חברת הנדל"ן הקטנה סיימה את 2008 בהפסד של 36.5 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי של 19.3 מיליון שקל.

על רקע מצבה הקשה נחתכה המנייה בשנה האחרונה ב-64% למחיר המשקף לה שווי שוק של 15 מיליון שקל בלבד. יכולת החזר החוב של החברה מוטלת בספק והאג"ח נסחרת בתשואת זבל של 400%. ב-20.04 תתקיים אסיפת אג"ח במשרדי ראב"ד-מגריזו-בנקל-להב, המייצגים את החברה.

סך החוב למחזיקי האג"ח כ-46 מיליון שקל ובנוסף חייבת דיגל להחזיר לבנקים 124 מיליון שקל בשנה הקרובה. סך החובות מגיע לכמעט 200 מיליון שקל וקשה לראות כיצד דיגל תצליח לעמוד בהחזר החובות בזמן, אם בכלל.

החברה אינה עומדת בתנאים מסוימים שנקבעו בהסכם בקשר להלוואה וכן אינה עומדת באמות המידה הפיננסיות שנקבעו עם בנק מלווה ולכן הוא רשאי לדרוש פירעון מיידי של הלוואה. בנוסף, החברה צריכה לשלם 15 מיליון שקל למחזיקי האג"ח (ביוני ובדצמבר), אך אין בידיה מקורות נזילים מספיקים לפירעון ההתחייבויות בחודש יוני.

פרויקט הדגל של דיגל, "נוף ציון", מול שכונת ג'אבל מוכבר, שבמזרח ירושלים. עד כה נבנו שם 91 יחידות דיור, נמכרו 40 ויש מלאי של 51 יחידות דיור מוכנות לאכלוס. נכס נוסף של החברה הוא בנין ברחוב רוטשילד 84 בתל-אביב ובבוקרשט יש לדיגל פרויקט מגורים, הסובל גם כן מקצב מכירות נמוך.

דיגלדיגל