אלי הורביץ ל"גלובס": "יובל שטייניץ הוא שר שנותן תקווה לסוג אחר של שרים"

"נתניהו ושטייניץ ישחקו נכון את המשחק. שני הטיפוסים הם כאלה שגם אם יעלו על מוקש- הם ידעו איך לפרק אותו בחוכמה"

"יובל שטייניץ הוא שר שנותן תקווה לסוג אחר של שרים"- כך אמר ל"גלובס" יו"ר טבע , אלי הורביץ, לנוכח מינויו של שטייניץ לשר האוצר בממשלת נתניהו. הורביץ הביע ביטחון כי היעדר הרקע הכלכלי של שטייניץ לא יפגע בתפקודו: "גם שר האוצר האמריקאי אינו כלכלן, אלא איש מדע המדינה ושר ההגנה שלהם הוא בכלל מנכ"ל חברת תרופות לשעבר. כל עוד יהיה לצדו של שר האוצר יועץ כלכלי נטו, כזה שיתן לו שיעורים בכלכלה - העדר הרקע הכלכלי לא יפריע כלל", אמר הורביץ.

הורביץ נפגש לראשונה עם שטייניץ רק באחרונה ולדבריו, "רק במחצית הפגישה הראשונה הבנתי שהוא לא כלכלן. לא היה לי מושג. הוא הראה בקיאות בנושאים כאילו הוא כלכלן ואיש שבא מהשטח".

הורביץ סבור כי דווקא הרקע הפילוסופי של שטייניץ מהווה יתרון: "הוא יודע לפשט דברים ולראות את העיקר מבלי שמבלבלים אותו מסביב", אמר יו"ר טבע והוסיף בהקשר זה כי מצא את דרך הניתוח של שטייניץ מעניינת. "פוגשים אותה אצל מעט מאוד אנשים. יש לו היגיון צרוף, איש נעים שיחה, עומד על עמדתו ומקשיב. אני סבור שזה יהיה מרענן שבמצב שהמשק נמצא ושלאף אחד מאיתנו אין פתרון למצב, יעמוד בראשות משרד האוצר אדם כמו שטייניץ".

לדברי הורביץ, קרבתו של שטייניץ לראש הממשלה נתניהו רק תועיל לתפקודו. "יחסים טובים בין ראש ממשלה לשר אוצר זה דבר הכרחי. מוויכוחים לא יוצא שום דבר טוב. מיחסים קרובים אפשר להוציא הרבה יותר. נתניהו ושטייניץ ישחקו נכון את המשחק. שני הטיפוסים הם כאלה שגם אם יעלו על מוקש- הם ידעו איך לפרק אותו בחוכמה".

באשר לעלות ממשלה שבה מכהנים 30 שרים, אמר הורביץ כי "מספר השרים אכן מרגיז אבל בסופו של דבר העלות שולית. משילות נבחנת לא בגובה עלות השרים אלא כמה זמן תחזיק הממשלה", אמר הורביץ, "השרים אולי מונו מטעמים פוליטיים אבל עכשיו התפקיד בידיים שלהם. אם רק יעשו מעשה אחד במהלך כהונתם- המינוי שלהם היה שווה".