הבורסה בת"א סגרה במגמה מעורבת תוך נטייה לעליות למרות הפתיחה השלילית בוול סטריט; מדד הנדל"ן עלה ב-2.5%

מדד המעו"ף איבד בסיום 0.2% ; החברה לישראל בלטה בעלייה של 6.1% ; אפריקה ישראל הוסיפה 3.5% לערכה ; מניות הפועלים ודיסקונט התחזקו ב-2.5% ו-1% בהתאמה ; מניית לאומי איבדה 1% ; הראל עלתה ב-1%

יום המסחר הראשון של הרבעון השני של השנה בבורסה בת"א נסגר במגמה מעורבת תוך נטייה לעליות שערים, וזאת על אף פתיחת מסחר שלילית בוול סטריט. המדד היחיד שסגר בטריטוריה השלילית היה מדד המעו"ף שאיבד בסיום 0.2% מערכו, לעומתו מדד הנדל"ן בלט בעלייה של 2.5%. בין מניות המעו"ף בלטו לחיוב מניית החברה לישראל שעלתה ב-6.1% ומניית אפריקה ישראל שסיימה בעלייה של 3.5%.

בזירת המקרו המקומית, הרבעון הראשון של 2009 ננעל עם ירידה מצרפית של כמעט 10 נקודות במדד אמון הצרכנים, לאחר שבמארס רשם המדד ירידה של 2.1 נקודות ל-60.7 נקודות (1996 = 100). נתון המגמה, ממוצע נע תלת חודשי, נמצא עתה ברמת שפל של יותר מחמש שנים. יצויין כי מדד פברואר ירד ב-0.8% ל-62.8 נקודות.

המדד, מבית "גלובס מחקרים" בשיתוף PwC קסלמן וקסלמן, ממשיך לאותת, בדיוק כמו בפברואר, שהציבור בישראל ממתין לצעדים הכלכליים הראשונים של ממשלת נתניהו שבדרך, תוך בחינת ההתפתחויות הכלכליות בעולם. בהקשר זה נציין, כי גם באירופה רשמו החודש מדדי האמון תנודות מתונות על רקע מהלכי החילוץ הכלכליים.

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים כשנתוני התעסוקה בארה"ב ממשיכים להציג תמונה עגומה עם אובדן של 742 אלף משרות בחודש מארס בלבד וחשש מפשיטת רגל של תעשיית הרכב.

וול סטריט סיכמה את חודש מארס כחודש החזק ביותר של הבורסה מעבר לים מאז 2003, אך עם זאת, העליות היומיות והחודשיות התגמדו במעט על רקע הנתונים הרבעוניים שהראו ירידה בכל המדדים המובילים. באסיה ננעל יום המסחר במגמה מעורבת בעוד המסחר בבורסות באירופה מתנהל בטריטוריה השלילית.

ממשלת נתניהו יצאה אתמול לדרך כשחברי הכנסת אישרו אתמול את הרכב הממשלה ואת קווי היסוד שלה. ראש הממשלה הנכנס נשא נאום ממלכתי ובו דיבר על שני המבחנים הגדולים הניצבים לממשלתו: האתגר הביטחוני והאתגר הכלכלי. "מעשנו והכרעותינו בעתיד הקרוב יקבעו אם נעבור אותם בשלום". ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו יכהן כשר על לאסטרטגיה כלכלית. נתניהו יתווה את המדיניות הכלכלית של ישראל וישמש כיושב ראש הקבינט הכלכלי.היום ייכנס לתוקפו העדכון הראשון בהרכב מדדי התל בונד.

מיכה אסטרחן: השוק יבדוק את התחתית עוד פעם אחת, ישנם סימנים להתאוששות

הכלכלן מיכה אסטרחן אמר ל"גלובס" כי "כלכלת העולם וארה"ב עשויות להתחיל לצמוח כבר השנה - אך הבורסות בוול סטריט ובת"א יבחנו את התחתית עוד פעם אחת". אסטרחן הוסיף כי "אם התחתית שנוצרה עד כה תתברר כתחתית לזמן ארוך, סביר שהשוק האמריקאי יעשה "בדיקה מחדש של התחתית" - כלומר ייפול מחדש בצורה מאיימת לתחתית שכבר נקבעה, אולם לא ישבור אותה בצורה משמעותית. כך קורה בדרך כלל, אף כי לא תמיד. אם כך יקרה - סביר שגם השוק הישראלי ייפול, אולם השוק כאן כבר עשה פעמיים בחינה מוצלחת של התחתית, כך לכשלעצמו הוא לא צריך בחינה נוספת.

יהודה לוי מנכ"ל HSCB ישראל: הכלכלה הגלובלית עדיין רחוקה מסיום המשבר

יהודה לוי, מנכ"ל HSBC ישראל, לא שותף לתחזיות האופטימיות על תחילת תום המשבר. לדבריו הכלכלה הגלובלית עדיין רחוקה מסיום המשבר שעדיין לא הגיע לשיאו ולנקודת המפנה שלאחריה תשתנה המגמה ותחל התאוששות וצמיחה.

על פי הערכתו תוך כשנה הכלכלה הגלובלית צפויה לחוות תהליך אינפלציוני, וזאת כתוצאה מהרחבות מוניטריות חסרות תקדים בגודלן, על-ידי ממשלות ובנקים מרכזיים בעולם. לוי הוסיף וציין כי המשבר הגלובלי יצר מצבים של איבוד שליטה על חלק מהמערכות הפיננסיות בעולם. העולם הפיננסי החדש שלאחר המשבר יחייב שינויים רגולטורים מרחיקי לכת שתכליתם הגברת הפיקוח על מוצרים נגזרים וגופים פיננסיים כמו בנקים להשקעות, קרנות גידור ובנקים מסחריים שיידרשו עתה לשקיפות ופיקוח רבים יותר.

המעו"ף , ת"א 100 , תל-טק , הנדל"ן , הבנקים , תל-בונד , תל בונד 40 , יתר 50 , יתר 120

מניות בכותרות

החברה לישראל דיווחה אתמול בדוחותיה כי תשקיע באמצעות החברות הבנות כ-500 אלף שקל בסרט תגובה ל"שיטת השקשוקה", שבו נמתחה ביקורת על פעילות החברה והעומדים בראשה.

טבע , קיבלה אתמול את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לשיווק תרופת ה-Topiramate לטיפול במחלת האפילפסיה, במינונים קטנים. האספקה של הטבליות כבר החלה.טבליות ה-Topiramate מקבילות מבחינה רפואית לתרופת ה-Topamax של ג'ונסון אנד ג'ונסון, שטבע קיבלה אישור FDA ביום שישי האחרון, לשיווק גרסה גנרית שלה, לאחר שזכויות הפטנט שלה פוקעות החודש. המכירות במונחי המקור לתרופה היו 2.4 מיליארד דולר ב-2008.

סרגון תספק פתרונות אלחוטיים מתקדמים לספקית תיקשורת מובילה בצפון אמריקה כשהיקף העסקה נאמד בכ-6 מיליון דולר.

קבוצת דלק עברה ב-2008 להפסד של 1.8 מיליארד שקל - לעומת רווח של 1.3 מיליארד שקל ב-2007. ההכנסות עלו ב-13% והסתכמו ב-2008 ב-47.9 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 43.4 ב-2007. ברבעון הרביעי דלק הפסידה 1.44 מיליון שקל. ההכנסות ברבעון הרביעי ירדו ב-43% והסתכמו ב-7.3 מיליארד שקל.

הראל ביטוח סיימה את שנת 2008 בהפסד של כ-265 מליון שקל לעומת רווח של 484 מיליון שקל ב-2007. המעבר להפסד נובע בעיקר מהשפעת הירידות החדות בשוקי ההון בארץ ובעולם, מהפחתת שווי נכסים בלתי מוחשיים ומהעלייה החדה בשיעור האינפלציה.

הפסדי מעריב גדלו ב-68% בשנת 2008 והסתכמו ב-132 מיליון שקל. ב-2007 הפסיד העיתון 78.4 מיליון שקל. ההפסד הרבעוני עלה ב-56.6% ל-56.7 מיליון שקל. ההכנסות ברבעון ירדו ב-20% ל-88.9 מיליון שקל. רוני קליינפלד, מנכ"ל מעריב אמר כי "לקראת סוף הרבעון השני החברה תגיע לאיזון תפעולי, ע"י צמצום משמעותי בהוצאות השכר".

מניות הנדל"ן בלטו לחיוב ומדד הנדל"ן בלט בעלייה של 2.5%. מניית אלביט הדמיה שזינקה אתמול ב-8.1% המשיכה גם היום את המומנטום החיובי והוסיפה לערכה עוד 6.3%. עוד בלטו לחיוב במדד מניות אפריקה ישראל ואפריקה נכסים .

קבוצת דלק הודיעה הלילה כי תחלק את מניותיה בדלק נדל"ן כדיבידנד בעין לבעלי מניות קבוצת דלק.

הבנקים הגדולים - פועלים , לאומי ודיסקונט ריכזו היום עניין, כשהיום יוכלו החוסכים לפנסיה לגשת לסניף הבנק שלהם - לא משנה איך קוראים לו ואם הוא קטן או גדול - ולקבל ייעוץ לגבי החיסכון הפנסיוני.

סלקום הודיעה לבורסה בניו יורק על פרסום תשקיף מדף שיאפשר לה לגייס אג"ח בישראל בלבד.

[לאתר המעו"ף]