הלכלוך יוצא החוצה: תרו מאשימה את סאן ההודית בשקרים

השבוע הודיעה סאן לביהמ"ש העליון כי הליך הגישור עם תרו לא צלח ; כעת טוענת תרו כי "ההצהרה לפיה הגישור הסתיים ללא הסדר היא בלתי כנה", ברומזה כי למעשה הצדדים הסכימו על נוסחת פשרה ממנה נסוגה סאן

הסאגה הבלתי פוסקת סביב השליטה בחברת התרופות החיפאית תרו ממשיכה לספק הפתעות: רק שלשום (ב') הודיעה סאן ההודית לבית המשפט העליון כי הליך הגישור שהחברות קיימו לבקשת בית המשפט לא נשא פירות ולא הסתיים בהסכם.

אמש (ג') היתה זו תרו שהודיעה לבית המשפט כי ההיפך הוא הנכון. "ההצהרה לפיה הגישור הסתיים ללא הסדר היא בלתי כנה", ציינה תרו, ברומזה כי למעשה הצדדים הסכימו על נוסחת פשרה ממנה נסוגה סאן. תרו אף הוסיפה בדבריה לבית המשפט כי "אם המגשר (עורך הדין רם כספי, ד.ש.) יידרש לכך בידי בית המשפט, הוא יאשר זאת".

תרו ציינה את הדברים גם בעדכון קצר ולקוני למסמך משפטי שהגישה לרשות ניירות הערך בארה"ב (ה-SEC). בדומה, גם סאן הגישה ביום ב' עדכון דומה לעיון ה-SEC והמשקיעים.

שני הצדדים דווקא ניסו לקיים משא-ומתן רציני, ואף עמדו על סף חתימה על הסכם שהתבסס על השלמת מכירתה של תרו לסאן, לפי מחיר חדש וגבוה יותר. ב-19 לפברואר נחשף ב"גלובס" כי שני הניצים המרכזיים - יו"ר ובעל השליטה בתרו, בארי לויט, ומנכ"ל סאן, דיליפ שנגבי - טסו לארץ במיוחד מארה"ב ומהודו לפגישת גישור במשרדו של כספי. למרות שבסיום הפגישה נראה כי הושגה התקדמות ממשית, הרי שהתפתחויות מאוחרות יותר הביאו לסיכול האפשרות להגיע להסכמות.

ל"גלובס" נודע כי מה שגרם לכך היתה דרישתה המאוחרת של סאן לאחר ישיבת הגישור, לבצע בדיקות נאותות חדשות כתנאי להסכמות שהושגו. זאת למרות שבישיבת הגישור דובר על כך שלא יהיו כל תניות.

תרו וסאן, נזכיר, עמדו לפני קרוב לשנתיים על סף עסקת מיזוג. לפי ההסכם בין החברות, סאן היתה אמורה לרכוש את כל מניות תרו לפי מחיר של 7.75 דולר למניה, בשעה שהחברה החיפאית הוותיקה עמדה על סף של חדלות פירעון. במקביל להסכם המיזוג, חתמו בני משפחות מייסדי תרו על הסכם אופציה, שהעניק לסאן את האופציה לקנות מידיהם באותו מחיר את מניות השליטה, במקרה שהמיזוג יידחה מכל סיבה שהיא.

שנה מאוחר יותר הכריז דירקטוריון תרו על ביטול העסקה. מאז מנהלות תרו וסאן מאבק משפטי על יישומו של הסכם האופציה, כאשר תרו מנסה להערים קשיים בפני הוצאתו לפועל. בית המשפט העליון, שניסה לגרום לצדדים להגיע בעצמם להסדר, יהיה זה שיפסוק ביניהן.