הנשיא אובמה ברך את רה"מ החדש, נתניהו והזמין אותו לביקור בבית הלבן; אובמה: "אנו מחויבים לביטחון ישראל"

גורם בכיר בפמליית אובמה מתח ביקורת על דברי ליברמן במשרד החוץ ; אובמה מצפה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם נתניהו וממשלת ישראל בנושאים שבהם יש לשתי המדינות עניין הדדי, לרבות סוגיית איראן ושלום בין ישראל לערבים

הנשיא ברק אובמה הזמין היום (ד') את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לביקור בבית הלבן.

בשיחת טלפון מלונדון, איחל אובמה לנתניהו הצלחה בתפקידו החדש וחזר ואישר את מחויבותה האיתנה של ארה"ב לישראל ולביטחונה.

הנשיא אמר, שהוא מצפה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם נתניהו וממשלת ישראל בנושאים שבהם יש לשתי המדינות עניין הדדי, לרבות סוגיית איראן ושלום בין ישראל לערבים.

שיחת אובמה -נתניהו התקיימה זמן קצר לאחר התלקחות מחלוקת ראשונה בין ארה"ב לישראל על רקע התבטאות של שר החוץ החדש, אביגדור ליברמן, בפגישתו הראשונה עם עובדי משרד החוץ. בפגישה התנער ליברמן מההבנות שהושגו בוועידת אנאפוליס.

דובר המועצה לביטחון לאומי, מייק האמר, אמר הערב לעיתונאים, כי אובמה הכריז כמה פעמים על מחויבות ארה"ב להקמת מדינה פלשתינית דמוקרטית, שתחיה בשלום ובביטחון לצידה של מדינת ישראל.

"אנו מצפים לפעול יחד עם הממשלה החדשה בישראל וההבנה שלנו היא, שהמגעים ביננו יאופיינו בכנות", אמר הדובר. "השיח עם ישראל יהיה מושתת על מחויבותנו לביטחון ישראל".

בלונדון, אמר גורם בכיר בפמלייתו של אובמה, בתדרוך לכתבים, כי עמדת ארה"ב לא השתנתה: "ישראלים ופלשתינים שחיים בשלום ובביטחון זה בצד זה".

לדבריו, חזון כזה הוא הוא לא רק אינטרס אמריקני אלא אנטרס של המזה"ת כולו.