כור תפרע עד ה-15 במאי את האשראי שהעמיד לה גולדמן זאקס שיועד לרכישת מניות קרדיט סוויס

זאת, בהמשך להודעת החברה מסוף מארס, כי מורגן סטנלי הכפיל את היקף האשראי שהקצה לה לצורך ההשקעה בקרדיט סוויס לרמה של 330 מיליון פרנק שוויצרי

כור מקבוצת אי.די.בי , הודיעה היום (ה') כי היא מתכוונת לפרוע עד ל-15 במאי 2009 את האשראי שהעמיד לה גולדמן זאקס , העומד על כ-214 מיליון פרנק שוויצרי.

זאת, בהמשך להודעת החברה מסוף מארס, כי מורגן סטנלי הכפיל את היקף האשראי שהקצה לה לצורך ההשקעה בקרדיט סוויס לרמה של 330 מיליון פרנק שוויצרי (294 מיליון דולר).

נזכיר כי לפני מספר חודשים חתמה כור על הסכם מימון עם מורגן סטנלי, שמטרתו מימון ההשקעה בבנק השוויצרי , בו מחזיקה כיום כור כ-3%. במסגרת ההסכם, העניקה מורגן סטנלי לכור הלוואה של 165 מיליון פרנק שוויצרי. נכון לדו"חות השנתיים של כור, החברה ניצלה רק 43 מיליון פרנק שוויצרי מהמימון. ואילו כעת מוכפל היקף האשראי.

נזכיר עוד כי לפני כשנה החליט בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר לנצל את הירידות במניות הפיננסים ולהיכנס להשקעה בקרדיט סוויס. לאחר סדרה של רכישות ומימושים, באוקטובר האחרון, ביצע דנקנר את הרכישה המשמעותית, וקנה כ-3% מהבנק תמורת יותר ממיליארד דולר. רוב ההשקעה בוצעה מהון עצמי וחלק מהמימון של גולדמן זאקס.