יואב בורגן על קבוצת דלק: קידוחי "תמר" ו"דלית" הם הדרייבר לזינוק המניה - והיד עוד נטויה

אנליסט לידר שוקי הון מזכיר גם את פעילות דלק US בארה"ב - שרשמה זינוק של 104% על פני שלושה חודשים ; חוזר על המלצת "קנייה", במחירי יעד של 701 שקל למניה - גבוה ב-94% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה בת"א היום

בבית ההשקעות לידר שוקי הון פירסמו היום (ה') סקירה מעודכנת על קבוצת דלק , לאחר פרסום תוצאותיה שלשום.

האנליסט יואב בורגן מציין, כי התוצאות הכספיות של קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, , נפגעו כצפוי ברבעון הרביעי של 2008, מתרומתן השלילית הנכבדה של פעילויות הנדל"ן (דלק נדל"ן) ופעילויות הביטוח (הפניקס בישראל וריפבליק בארה"ב), וכן משערוך מלאי דלקים, ומהוצאות רה-ארגון בגין איחוד מטות בדלק אירופה.

בורגן גם מזכיר את השלמת המהלך של חלוקת מניות דלק נדל"ן לבעלי מניות קבוצת דלק, כדיבידנד בעין. כמו כן, את כישלון המגעים למכירת חברת הביטוח האמריקנית ריפבליק, לאחר שפג תוקפו של מזכר העקרונות הבלתי-מחייב בין הקבוצה לצד שלישי ולא מתקיים היום שום הליך למכירת האחזקות בה.

להערכת בורגן, בשורה התחתונה, שני תחומים ימשיכו להוות את הקטליזטורים המהותיים ביותר בתמחורה של מניית קבוצת דלק: ראשית, פעילות הדלקים בארה"ב - דלק US רשמה התאוששות מרשימה למדי, בשיעור של 104% על פני שלושה חודשים בלבד. שנית - פעילויות האקספלורציה וההפקה של גז טבעי - קידוחי "תמר" מול חיפה ו"דלית" מול חדרה, ומאגרי ים תטיס. בורגן מעריך כי הם מהווים את הדרייבר הבולט ביותר לזינוק מניית קבוצת דלק ב-191% מתחילת השנה,"והיד עוד נטויה". אומר בורגן.

בורגן חוזר על המלצת "קנייה" למניית קבוצת דלק, במחירי יעד של 701 שקל למניה - גבוה ב-94% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה בת"א היום.