בוימלגרין קפיטל פירסמה דו"חות באיחור: הפסד של 437 מיליון שקל ב-2008 והערת "עסק חי"

מנכ"ל החברה באסיפת בעלי האג"ח: "צריך להגיע להסדר כולל; אסור לתת לנכסים של החברה להמשיך לדמם. בגלל הסיטואציה אנו פתוחים לדבר על הכול"

חברת בוימלגרין קפיטל שבשליטת שעיה בוימלגרין, פירסמה לפנות בוקר (ו') - באיחור של 3 ימים - את תוצאותיה הכספיות לשנת 2008. החברה הפסידה אשתקד 437.4 מיליון שקל.

הכנסות החברה דווקא עלו ב-19.5% והסתכמו ב-1.62 מיליארד שקל. אלא שהחברה מחקה 242 מיליון שקל מירידת ערך מוניטין של נכסים. עלויות המימון גדלו ב-51% לעומת 2007, והסתכמו ב-462.4 מיליון שקל.

בנוסף, לדו"חותיה מצורפת הערת "עסק חי".

על סף איבוד השליטה באזורים

למעשה, אם בחודשים הקרובים לא יתרחש נס, הרי שבוימלגרין קפיטל עומדת לאבד את האחזקה המשמעותית ביותר שברשותה - 64% ממניות חברת הנדל"ן אזורים .

באסיפה משותפת של מחזיקי שתי סדרות האג"ח של בוימלגרין קפיטל, אמר אתמול (ה') גיל טובול, מנכ"ל החברה: "לחברה אין כרגע המקורות לשלם. התוצאה של מימוש נכסים בתנאים הנוכחים זה אפס טוטאלי. צריך להגיע להסדר כולל שייתן לחברה את השקט התעשייתי ואת הזמן עד שהנכסים ישביחו את עצמם. אסור לתת לנכסים של החברה להמשיך לדמם". ככל הנראה, ההסדר יכלול המרת חוב למניות.

בחודש הבא צריכה אזורים לפרוע 16.5% מהקרן של אג"ח א' בתוספת קופון של 6.7%, ולשלם קופון של 7.25% בגין אג"ח ג'. סדרה א', שאינה כוללת ביטחונות, נסחרת בתשואת זבל של יותר מ-1,000%, וסדרה ג' שבה יש שעבוד מדרגה שנייה (אחרי בנק מזרחי-טפחות על מניות אזורים, נסחרת בתשואה של 227%.