מחקר של משרד החוץ שנערך לפני "עופרת יצוקה": 35% מאזרחי העולם חושבים שישראל היא מדינה גזענית

במחקר השתתפו 5,215 אזרחים מ-13 מדינות מרכזיות בעולם, ביניהן ארצות הברית, קנדה, צרפת, גרמניה, סין והודו

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

"העולם כולו נגדנו", נהגו פה לשיר פעמים רבות בשנים מוקדמות יותר. מחקר מקיף במיוחד של משרד החוץ ביקש לבדוק את הסוגייה הזו, ומצא שהשורה בשיר נכונה, לפחות באופן חלקי. כך למשל מצביע אחד הנתונים במחקר כי 35% מאזרחי העולם חושבים שישראל היא מדינה גזענית.

המחקר, שתוצאותיו פורסמו לראשונה הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות", נערך על ידי אגף ההסברה במשרד החוץ במסגרת פרויקט "מיתוג ישראל", שנועד לבחון את מעמדה של ישראל בעולם. השתתפו בו 5,215 אזרחים מ-13 מדינות מרכזיות בעולם, ביניהן ארצות הברית, קנדה, צרפת, גרמניה, סין והודו, ורובו נערך לפני מבצע "עופרת יצוקה" בעזה בחודש ינואר האחרון.

מסיכום התוצאות עולה כי 24% מאזרחי העולם חושבים שישראל היא מדינה שחצנית. לעומת זאת, 27% תומכים בה פוליטית, 24% חושבים שהיא מדינה יצירתית ו-17% חושבים שהיא מדינה ידידותית.

המשתתפים במחקר ענו על שורה של שאלות ביחס לישראל. לאחר מכן צפו בסרטי תדמית על ישראל שהציגו את התרבות, הנופים וכן, גם את הדוגמנית הבינלאומית שלנו, בר רפאלי. לאחר הצפייה בסרטים נשאלו המשתתפים שוב את אותן השאלות. 51% שינו את עמדותיהם לטובה לאחר הצפייה. בסיכום המחקר דורגה האהדה לישראל במדינות השונות.

בהודו, מתברר, אוהבים אותנו יותר מבכל מקום אחר. 58% מאזרחי הודו אוהדים את ישראל. בארצות הברית 56%, ברוסיה 52%, במקסיקו 50%, בסין 48% ובאיטליה 39%.