אירלנד מתחברת לשטקר

רנו ניסן וממשלת אירלנד הודיעו על חתימת הסכם לפרישת רשת טעינה והקלות למס לכלי רכב חשמליים. "בטר פלייס" הישראלית נשארה מחוץ לתמונה

תאגיד רנו ניסן ממשיך להתקדם במרץ בדרך לסלילת חזון "הרכב החשמלי" ותשתית הטעינה. אתמול הודיעה רנו-ניסן כי חתמה על הסכם עקרונות לשיתוף פעולה עם ממשלת אירלנד ועם תאגיד אספקת החשמל האירי ESB, שנמצא בבעלות ממשלתית חלקית, במטרה לפרוש תשתית לטעינת רכב חשמלי במדינה ולספק לה כלי רכב בשנים הקרובות.

ההסכם משתלב בתוכנית האסטרטגית של ממשלת אירלנד, שהוכרזה לאחרונה, להגיע לצי רכב חשמלי בהיקף של כ-10% מכלל צי הרכב המדינה - כ-250 אלף כלי רכב עד שנת 2020. הממשלה הודיעה כי תעניק הקלות במס על רכישת רכב חשמלי, כאשר בשלב הראשון ייהנו ממנה חברות ועוסקים שיזכו ל-100% הכרה בהוצאות עסקיות על סכום הרכישה של רכב חשמלי.

תאגיד החשמל האירי ESB יחל בפרישת רשת נקודות טעינה ברחבי אירלנד והוא מתכוון להציע "חבילת טעינת לילה" מיוחדת במחירים אטרקטיביים, למי שישתמש בעמדות הטעינה בשעות הלילה. דובר ממשלת בריטניה אמר כי "האזרחים יוכלו לראות את השינוי ברחובות בקרוב מאד".

יצוין כי את ההסכם עם ממשלת אירלנד, בדומה להסכמים שנחתמו לאחרונה עם ממשלת פורטוגל ושוויץ, חתמה רנו ניסן באופן עצמאי ללא "בטר פלייס", וככל הידוע הוא אינו כולל את מודל ההחלפה המהירה של הסוללות, שמציעה "בטר פלייס".