דרמה בלב ים: פיראטים תקפו אוניה של צים 700 ק"מ מחופי סומאליה; לאחר מרדף של מספר שעות ניסיון ההשתלטות נכשל

לא היו נפגעים מהירי בקרב אנשי צוות האוניה ; יצוין כי בשנה האחרונה תופעת הפיראטים בעיקר באזור סומאליה ובנתיבים המובילים לתעלת סואץ עלתה מדרגה, אך מדובר בפעם הראשונה בה נעשה ניסיון להשתלט על ספינה ישראלית

דרמה בלב ים: אנייה של צים, אפריקה סטאר, הותקפה היום בשעה 1000 לערך בעת שהפליגה במרחק של כ-700 ק"מ מזרחית לחופי סומליה.

התקרית החלה כאשר נורתה אש מנשק קל על ידי הפיראטים, שהיו על שתי סירות ספורט, אל עבר האוניה. הסירות לוו על ידי אונית אם.

לאחר מכן נצמדו הסירות לירכתי האוניה, ומספר פיראטים ניסו לטפס עליה במטרה להשתלט על האוניה. הפיראטים כשלו כיון שירכתי האוניה היו מוקפים בקונצרטינת תיל.

לא היו נפגעים מהירי בקרב אנשי צוות האוניה. יצוין כי בשנה האחרונה תופעת הפיראטים בעיקר באזור סומאליה ובנתיבים המובילים לתעלת סואץ עלתה מדרגה, אך מדובר בפעם הראשונה בה נעשה ניסיון להשתלט על ספינה ישראלית, ניסיון שהיו עשויות להיות לו השלכות מרחיקות לכת.

מהחברה לישראל נמסר כי לאחר כישלון ניסיון ההשתלטות חזרו הפיראטים לסירותיהם והחל מרדף אחרי אונית צים שנמשך מספר שעות. הסירות ואונית האם שלצידם לא הצליחו להדביק את הטווח לאוניה.

עם פרוץ התקרית הופעל חדר החירום בצים בחיפה ונוצר קשר עם מטה נאט"ו במפרץ עדן באמצעות משרד החוץ וחיל הים הישראלי. בעקבות הפניה למטה נאט"ו, ולאחר שהטווח בין הפיראטים לאונית צים היה כבר גדול, הגיע לאזור מטוס של הצי הבריטי, שחג מעל סירות הפיראטים ודיווח שזיהה אותן ושהן הפסיקו את המרדף. אוניית צים ממשיכה כעת את ההפלגה לפי התכנית.

עידן עופר, יו"ר צים, ורפי דניאלי מנכ"ל החברה ניהלו במהלך כל שעות המרדף את הקשר עם האוניה ועם גורמי נאט"ו ומשרד החוץ.

עקב התגברות תופעת הפיראטים החלו בחודשים חברות הספנות הגדולות בעולם לגבות היטל מיוחד על מעבר בנתיבים המובילים לתעלת סואץ. כמו כן, הוקם צוות משימה מיוחד של נאט"ו על מנתלתת מענה מודיעיני ומבצעי לפיראטים.

יו"ר צים, עידן עופר, אמר היום כי " אני מבקש להודות לצוות האוניה ולקברניט על תושייתם ואומץ ליבם. תודה מיוחדת למטה נאט"ו ששלח את המטוס ולמשרד החוץ וחיל הים, שעזרו לנו לקיים את הקשר עם נאט"ו. הקהיליה הבינלאומית חייבת לחסל את התופעה המסוכנת הזו של פיראטיות בים מול סומליה ולהחזיר את הביטחון בנתיבי השיט הבינלאומיים".