מנכ"ל האוצר על הפחתות שכר: "ההסתדרות תבין שאם המגזר הפרטי ספג מה שספג, המגזר הציבורי לא יוכל להישאר יבש"

ירום אריאב בגלי צה"ל על כניסתו של יובל שטייניץ לתפקיד שר האוצר: "עצם הגישה שבאה מדיסציפלינה קצת יותר כוללת, עם כל הרקע הפילוסופי, נותנת חידוש מרענן"

"התקופה היא בלתי שגרתית, ולכן צריך לעשות משהו לא שגרתי. צריך להבין שתקציב הוא תוכנית עבודה של הממשלה, ותוכנית כלכלית בזמן משבר צריכה להיות מגובה בתקציב שצריך לתת אופק יותר ארוך למשק ולתת ודאות יותר גדולה" - כך אמר הבוקר (א') לגלי צה"ל ירום אריאב, מנכ"ל משרד האוצר, בהתייחסו להחלטה המתוכננת של הממשלה על בניית תקציב דו-שנתי.

"הרעיון הוא שהצעדים הקונקרטיים שיהיו בתוכנית הזאת יהיו יחד עם התקציב ל-2009 ול-2010", אמר אריאב. "לכנסת יהיה תפקיד מרכזי באישור הצעדים האלה עכשיו. מדובר פה בדבר מקיף וגדול. התקציב הוא כלי אחד של התוכנית, אבל היא תכלול דברים נוספים ותהיה בה מסה קריטית כדי למזער את הנזקים ולהכין את המשק לצמיחה".

- איך יוצאים מבור הגירעון?

"הגירעון שיש לנו היום יסתכם ב-2009 בכ-40 מיליון שקל. 2010, כפי שנראה היום, גם היא עם גירעון לא פשוט ויצטרכו להתמודד עם הנושא. זה בהחלט מטריד ואתגרי ונצטרך למצוא לזה מענה. אחת הסיבות העיקריות לגירעון הגדול היא הירידה החדה בגביית מיסים. הגירעון במארס יסתכם ב-3.3 מיליארד שקל. אנחנו לא ממליצים שהוא יגדל מעבר לזה. יש פער גדול בין ההכנסות לבין ההוצאות".

- איך תתמודדו עם הבטחות נתניהו בקמפיין הבחירות?

"האתגר הוא מורכב, לא אמעיט בקושי. אבל זה לא רק זה. אנחנו נמצאים בתקופה לא רגילה של משבר כלכלי אדיר. יש מכלול של צעדים, צריך להמשיך את מה שעשינו - ולעשות עוד דברים".

- נראה הפחתת שכר במגזר הציבורי?

"אמנם ישנם ההסכמים הקואליציוניים, אבל בהידברות אני חושב שההסתדרות תבין שאם המגזר הפרטי ספג מה שספג, המגזר הציבורי לא יוכל להישאר יבש".

על כניסתו של יובל שטייניץ לתפקיד שר האוצר אמר אריאב: "יש המון חומר ששר האוצר צריך לקלוט. עצם הגישה שלו, שבאה מדיסציפלינה קצת יותר כוללת, עם כל הרקע הפילוסופי, נותנת חידוש מרענן".