עתירה לבג"ץ נגד ראש הממשלה נתניהו: למנות שר בריאות במשרה מלאה

לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה לא ימונה שר בריאות והתיק יוחזק ע"י נתניהו עצמו, כאשר נציג יהדות התורה יכהן כסגן השר היחיד במשרד

ההסתדרות הרפואית בישראל עתרה היום (א') לבג"ץ נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה להורות לראש הממשלה למנות שר בריאות במשרה מלאה.

לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה לא ימונה שר בריאות והתיק יוחזק על-ידי נתניהו עצמו, כאשר נציג יהדות התורה יכהן כסגן השר היחיד במשרד. ראש הממשלה יסמיך את סגן השר לפעול בשמו בכל ענייני המשרד הנמצאים בתחום סמכותו וטיפולו.

לטענת ההסתדרות, ההחלטה שלא למנות שר בריאות היא בלתי סבירה בעליל ויש לה השלכות הרסניות על מערכת הבריאות ומתן שירותי רפואה לציבור. לדבריה, בעתירתה היא משמשת פה לכל החולים הנזקקים לטיפול רפואי במדינה ולכל בעלי המקצועות ובעלי התפקידים, המועסקים במערכת הבריאות, בהם רופאים.

עוד טוענת ההסתדרות כי ההחלטה שלא למנות שר בריאות אינה חוקית, כיוון שהיא סותרת את חוק יסוד הממשלה, לפיו בראש כל משרד יעמוד שר והוא זה שיהיה בעל הסמכויות במשרד. לדבריה, באמצעות עו"ד אורנה לין, בממשלה בה 30 שרים, בהם שלושה "שר ללא תיק", נוצר מצב אבסורדי. זאת, כיוון שהשרים ללא תיק אוחזים בכוח הצבעה ללא אחריות, ואילו במשרד הבריאות אין שר אלא סגן שר, שנעדר כוח הצבעה בפועל.

משרד הבריאות הוא המשרד השלישי בגודלו עם תקציב של למעלה מ-24 מיליארד שקל. מספר העובדים המשוער בשירותי הבריאות עולה על 300 אלף איש.