תמונת מצב לא מעודדת בקרב עובדי ההיי-טק ברבעון הראשון: מוכנים לעבוד רחוק ובשכר נמוך יותר

אם ברבעון הרביעי של 2008 טווח השכר של מהנדס תוכנה בעל שלוש שנות ניסיון נע בין 18 ל-24 אלף שקל ברוטו - הרי שברבעון הראשון הטווח התרחב והרף העליון ירד כך שהוא 12-21 אלף שקל

שכר עובדי ההיי-טק ממשיך לרדת בעקבות המשבר. מנתוני סקר השכר לרבעון הראשון של 2009 שביצעה חברת ההשמה דיאלוג עולה שמועמדים מוכנים כעת לעבוד במקום מרוחק ממקום מגוריהם וימי העבודה הצטמצמו בחלק מהחברות. הגמישות והירידה במשכורות עובדי ההיי-טק, הם המאפיינים הבולטים של הסיטואציה הנוכחית.

מספר דוגמאות: אם ברבעון הרביעי של 2008 טווח השכר של מהנדס תוכנה בעל שלוש שנות ניסיון נע בין 18 ל-24 אלף שקל ברוטו, הרי שברבעון הראשון הטווח התרחב והרף העליון ירד, כך שהוא 12-21 אלף שקל. מהנדסי QA עם ניסיון של 3-5 שנים קיבלו ברבעון שעבר 15-21 אלף שקל ברוטו לחודש בממוצע, וכעת הם מקבלים 10-17 אלף שקל. מהנדסי אפליקציה עם שש שנות ניסיון ומעלה, קיבלו ברבעון הרביעי שכר בטווח של 20-24 אלף שקל וברבעון הראשון השכר ירד ל-16-20 אלף שקל.

לדברי חיה בורנשטיין, מנכ"לית חברת ההשמה דיאלוג, "מחפש עבודה שאיננו מועסק מוכן להתפשר על שכר ותנאים בשיעור הולך וגובר ככל שתקופת חיפוש העבודה שלו גדולה יותר. יחד עם זאת, גם כיום יש מועמדים מבריקים - למשל עובדים בעלי ניסיון קודם בפיתוח תוכנה ביחידות צבאיות מובחרות. כוכבים אלו עדיין מחוזרים על-ידי מספר מעסיקים וזוכים להצעות עבודה ברמות שכר נאות ביותר".

בורנשטיין מוסיפה כי החל מאמצע פברואר מורגשת בלימה במגמת הירידה בביקוש לעובדים שאפיינה את החודשים הקודמים. "כאשר נראה עלייה יציבה בהיקף הביקוש לעובדי ההיי-טק, זה יסמן התחלה של יציאה מהמשבר".